تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۳۵۱۸۴۲
سرویس خبر : اجتماعی

ایمیدرو و بازنگری فرآیند‌های منابع انسانی

ایمیدرو و بازنگری فرآیند‌های منابع انسانی
‌می‌متالز - مدیر منابع انسانی، آموزش و پشتیبانی ایمیدرو از آغاز طرح بازنگری فرآیند‌های منابع انسانی شرکت‌های تابعه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا گودرزی در نشست مقدماتی مدیران منابع انسانی در خصوص تشریح طرح بازنگری فرآیند‌های منابع انسانی شرکت‌های تابعه سخن می‌گفت؛ اعلام کرد: حوزه منابع انسانی ایمیدرو اهدافی را با تمرکز ارتقای این حوزه و با کمک واحد‌های زیرمجموعه دنبال می‌کند.

وی افزود: در گام نخست طرحی در سازمان با عنوان آسیب‌شناسی فرآیند‌های موجود در منابع انسانی اجرا شد که نتایج اولیه آن حاکی شناسایی برخی مسائل بود که در جهت رفع آن، برنامه‌های مشخصی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر منابع انسانی، آموزش و پشتیبانی ایمیدرو گفت: به دنبال پیاده‌سازی این هدف در سایر مجموعه‌ها هستیم تا با کمک متخصصان و همکاری واحدها؛ آسیب‌ها، شناسایی و راهکار‌های مربوطه تعیین شود.

وی افزود: در این همایش برنامه‌ها و روش‌شناسی برای اجرای آن ارایه می‌شود و ضرورت دارد که دیگر واحد‌ها پیگیری این موارد را در دستورکار قرار دهند.

گودرزی با بیان اینکه برگزاری این همایش فرصتی است تا واحد‌های منابع انسانی تحت پوشش ایمیدرو؛ فرصت‌ها و تجربیات خود را ارایه کنند؛ اعلام کرد: این رویه باعث می‌شود تا برنامه‌های موفق به اشتراک گذاشته شوند.

وی افزود: یکی دیگر از رویکرد‌های منابع انسانی ایمیدرو این است که نگاه صرف به ستاد سازمان نباشد و این مجموعه آن را به واحد‌ها گسترش دهد.

مدیر منابع انسانی، آموزش و پشتیبانی ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش گفت: با نگاهی به سازمان‌های موفق ملی و دنیا شاهد هستیم که این سازمان بخش زیادی از موفقیت‌های خود را مدیون حوزه منابع انسانی است.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال این هستیم که ایمیدرو در همه زمینه‌ها موفق باشد؛ باید به حوزه منابع انسانی توجه کرده و برنامه سیستمی و علمی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه جذب نیرو و عدم شفافیت فرآیند‌ها در برخی بخش ها؛ از مشکلات حوزه منابع انسانی است؛ گفت: در حال حاضر ۱۳ هدف استراتژیک با برنامه‌های مرتبط ذیل آن روند تصویب را طی می‌کند و پس از تصویب برنامه‌های مورد نظر، در مجتمع‌های زیرمجموعه اجرایی خواهد شد.

گودرزی برقراری ارتباط تعاملی و صمیمانه با کارکنان سازمانی را از الزامات بخش نیروی انسانی خواند و عنوان کرد: به طور حتم ایجاد ارتباط موثر و دو سویه با کارکنان باید در دستور کار حوزه منابع انسانی باشد.

وی با بیان اینکه بازدید از واحد‌های زیرمجموعه با هدف عارضه‌یابی و تعیین راهکار‌های آن، مورد توجه ایمیدرو است، افزود: اصلاح و بهبود فرآیند‌های منابع انسانی استراتژی است که در ستاد سازمان اجرا می‌شود تا سطح منابع انسانی سازمان و زیرمجموعه را ارتقا دهد.

گودرزی تاکید کرد: تمامی برنامه‌ها و فرآیند‌هایی که در هر سازمانی اجرا می‌شود با هدف ایجاد عشق و علاقه نزد کارکنان است تا یک مجموعه بتواند بانشاط و پویا به فعالیت‌های خود بپردازند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده