تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۷۰۹۳۰
سرویس خبر : اجتماعی

آیین تجلیل از آزادگان سرافراز وزارت صمت برگزار شد

‌می‌متالز - به مناسبت ٢٦ مردادماه سالروز بازگشت غرورافرین آزادگان به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از این یادگاران و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، به مناسبت ٢٦ مردادماه سالروز بازگشت غرورافرین آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی به میهن اسلامی، مراسم تجلیل از این یادگاران و حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم که آزادگان شاغل و بازنشسته وزارت صمت حضور داشتند، رییس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صمت با اشاره به رشادت‌های آزادگان عزیز و مدافعان خاک و کیان اسلامی افزود: وظیفه امروز ما صیانت از دستاورد‌های این عزیزانی است که با ارزشترین سرمایه خود یعنی جان خویش را در این راه قرار دادند.

محمدرضا زین الدینی به رنج‌ها و سختی‌های آزادگان در در دوران اسارت اشاره کرد و گفت: باید پاسداری از زحمات و جانفشانی‌های این اسوه‌های صبر و مقاومت به صورت فرهنگ به نسل‌ها انتقال داده شود و تلاش کنیم این فرهنگ معنوی و خاطرات آزادگان در اذهان مردم و جامعه جاودانه شود.

رییس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی افزود: رسیدگی به مشکلات ایثارگران از اولویت کاری ماست و خود رامتعهد می‌دانیم که در جهت رفع مشکلات و دغدغه‌های آزادگان وایثارگران تلاش کنیم.

مشاور وزیر صمت نیز در این دیدار با گرامیداشت سالروز شکوهمند بازگشت آزادگان، این عزیزان را نماد ایستادگی، عزت و مقاومت دانست و افزود: دوران هشت سال دفاع مقدس برای ما دورانی سراسر پر افتخار است چرا که مردانی بزرگ و نیرو‌هایی ارزشمند برای دفاع از انقلاب و نظام در این عرصه حضور پیدا کردند که می‌توان از سید آزادگان مرحوم ابوترابی به عنوان یک نمونه بارز نام برد که یک ولایتمدار کامل بود و پس از ازادی و بازگشت همچنان در رکاب مقام معظم رهبری ماند.

حسن ممتحن با بیان اینکه حرکت در مسیر شهدا موجب خیر و برکت در امور می‌شود افزود: شهید بزرگوار سلیمانی در زمان حیات پر برکت شان همچون یک شهید زندگی کردند و از سیره و مشی شهدادر عمل پیروی کردند که همین موجب شد عزیز ملت باشند.

وی مهمترین کار دفتر امور ایثارگران را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: همه وظیفه داریم از کیان نظام اسلامی دفاع کنیم، نظامی که برای حفظ آن جان‌های عزیزی تقدیم شد.

مشاور وزیر صمت خدمت گذاری به خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، جانبازان و ایثارگران را موهبت الهی بر شمرد و گفت: خود را خادم شما عزیزان می‌دانم و باید هر لحظه قدردان این نعمتی که در اختیارمان است باشیم.

گفتنی است در این نشست صمیمی آزادگان به بیان بخشی از خاطرات خود از دوران اسارت پرداختند و پیشنهاد‌هایی برای رفع مشکلات ارائه کردند. همچنین در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از آزادگان شاغل و بازنشسته وزات صمت تقدیر به عمل آمد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده