تاریخ: ۲۱ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۸۷۸۶۷
سرویس خبر : اجتماعی
در راستای امضای تفاهم‌نامه رقم خورد؛

حمایت اداره کل صمت استان ایلام از فعالان بهزیستی

‌می‌متالز - در راستای حمایت از فعالان بهزیستی در استان ایلام، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل صنعت، معدن و تجارت و بهزیستی این استان منعقد شد.

به گزارش می‌متالز، با هدف استفاده از ظرفیت‌های آموزشی طرفین، شناسایی خیرین مرتبط با حوزه کاری اداره کل صنعت و معدن و همکاری جهت ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل صنعت، معدن و تجارت و بهزیستی استان ایلام منعقد شد.

«رضا محمدرحیمی» مدیرکل صمت استان ایلام در جریان امضای این تفاهم‌نامه گفت: برای کاهش بار حاکمیتی باید قشر توانخواه را با حمایت به سمت خود اشتغالی هدایت کنیم.

وی با اعلام آمادگی مجموعه صمت برای این همکاری، تاکید کرد: سازمان بهزیستی مشوق‌ها و حمایت‌های مورد درخواست را به این اداره کل ارائه کند تا با اطلاع‌رسانی به فعالان اقتصادی، مددجویان بهزیستی مورد حمایت قرارگیرند.

مدیرکل صمت استان ایلام حمایت از مددجویان بهزیستی در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ارائه مشوق‌ها و تسهیلات کم‌بهره، اطلاع‌رسانی به تولیدکنندگان، استفاده از ظرفیت مددجویان در بخش‌های تولیدی و تجاری و... از جمله راهکار‌های توسعه کسب و کار برای این قشر از جامعه است.

براساس این تفاهم‌نامه، همکاری در ایجاد اشتغال، اعمال تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی صدور پروانه کسب توانخواهان، ارائه آموزش‌های کسب و کار، تامین برخی از نیازمندی‌های معیشتی و کمک توانبخشی مددجویان، تسهیل در صدور مجوز کسب و کار مددجویان، معرفی جامعه هدف جویای کار واجد شرایط به کارفرمایان، معرفی خیرین، معرفی راه‌های مشارکت با بهزیستی در میان کسبه، بخشی از تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه همکاری مشترک بود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده