تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۹
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۹۷۸۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تحلیل تکنیکال شاخص کل و هم وزن با احتمال عبور صوری از رکود سال ۹۹

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی شاخص کل و هم وزن؛ پیش بینی کرد: ممکن است سقف سال ۹۹ شاخص کل بصورت صوری شکسته شده باشد، اما روند بلند مدت صعودی است.

به گزارش می‌متالز، اشکان حسینی با بیان اینکه شاخص کل با گذر از مقاومت‌های مهم، هفته گذشته از سقف سال ۹۹ عبور کرد گفت: در آن ناحیه مقداری عرضه‌ها زیاد شد، اما قدرت سمت تقاضا بیشتر بود و بازار مجدد کندل صعودی زد.

وی افزود: شاخص کل در محدوده مهمی است و ممکن است سقف سال ۹۹ بصورت صوری شکسته شده باشد. در هر صورت روند بلند مدت شاخص کل صعودی است و اگر اصلاحی هم رخ بدهد، فرصت خرید محسوب می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: شاخص هم وزن رشد بیشتری نسبت به شاخص کل داشته و فاصله بیشتری با سقف سال ۹۹ دارد. پیشنهاد می‌شود در شاخص هم وزن بیشتر به جای آنکه به دنبال مقاومت بود ضعف و قدرت روند حرکتی را مبنای تصمیم‌گیری قرار داد. تا لحظه فعلی ضعف عمیقی در روند شاخص هم وزن دیده نشده و با شیب مناسبی در حال حرکت است.

به گفته حسینی، زمانی که نشانه‌های ضعف حرکتی دیده شد احتمال اصلاح وجود دارد و بعد از اصلاح که احتمالا بیشتر به صورت زمانی باشد، مجدد بازار به صعود ادامه خواهد داد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده