تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۵۵
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۳۰۳۴۵۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
مدیر بزرگترین کارگاه تولید مصنوعات مرمر در کشور:

زنگ اقتصاد مقاومتی در ذهن ما به صدا درآمد/ تولید بهینه و صادرات با دور ریز معادن

‌می‌متالز - حیدری گفت: وقتی دیدیم که چینی‌ها سنگ مرمر خام ما را به شمش استوانه نیمه فراوری شده تبدیل می‌کنند و سپس به ما می‌فروشند، زنگ اقتصاد مقاومتی در ذهن ما به صدا درآمد.

به گزارش می‌متالز، احد حیدری تولید کننده مصنوعات سنگی در استان کردستان در تشریح فعالیت‌های این شرکت، اظهار کرد: از سال ۹۲ این کارخانه را افتتاح و در چرخه تولید قرار دادیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین کارگاه تولید مصنوعات مرمردر کشور هستیم، با انتقاد از حرکت معادن منطقه در مسیر خام‌فروشی گفت: شهر سیریش آباد کردستان؛ کانون اصلی تولید مصنوعات مرمر بوده و تولید سالانه مصنوعات مرمر در کارگاه ما به ۵۰ میلیارد ریال هم می‌رسد.

این تولید کننده مصنوعات سنگی در استان کردستان ادامه داد: ابتدا کار صادرات سنگ مرمر خام را به کشور چین داشتیم، وقتی دیدیم آن‌ها سنگ مرمرخام ما را به شمش استوانه نیمه فراوری شده تبدیل و حتی به ما می‌فروشند، زنگ اقتصاد مقاومتی در ذهن ما به صدا درآمد که چند دستگاه شمش مرمر را از کشور چین وارد کردیم.

زنگ اقتصاد مقاومتی در ذهن ما به صدا درآمد/ تولید بهینه و صادارات با دور ریز معادن

حیدری ادامه داد: بخش عمده نیاز ما به مواد اولیه در بحث و ضایعات دور ریز معادن است، متأسفانه به دلیل وجود رقابت ناسالم تولید شمش استوانه‌زنی کاهش یافته است.

این تولید کننده مصنوعات سنگی در استان کردستان اضافه کرد: قطعات لوستر، کاسه، روشوری، میوه خوری و سایر مصنوعات ظروف مرمر را تولید می‌کنیم و سالانه ۵۰ میلیارد ریال تولید مصنوعات مرمر داریم.

ویتصریح کرد: متأسفانه در مسیر تولید با مشکلاتی مانند عدم حمایت معادن منطقه مواجه هستیم چراکه نیاز ما در تولید مصنوعات مرمر به میزان دور ریز معادن است و متأسفانه معادن منطقه به منظور در اختیار قرار دادن دور ریز خود به ما همکاری و تعامل لازم را ندارند.

زنگ اقتصاد مقاومتی در ذهن ما به صدا درآمد/ تولید بهینه و صادارات با دور ریز معادن

حیدری با تأکید بر اینکه معادن منطقه به دنبال خام فروشی هستند، تصریح کرد: برخی‌ها توجهی به حمایت از چرخه تولید مصنوعات مرمر ندارند و این موضوع به یک معضل تبدیل شده است.

این تولید کننده مصنوعات سنگی در استان کردستان اظهار داشت: در ۶ نمایشگاه بین‌المللی محصولات را در بخش مصنوعات سنگ مرمر به معرض نمایش گذاشتیم و برای ادامه چرخه تولید نیاز به حمایت داریم.

منبع: بسیج نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده