تاریخ: ۲۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۹
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۰۹۹۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ورود زغال‌سنگ ایران به بازار‌های جهانی

‌می‌متالز - دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران از ورود زغال سنگ ایران به بازار‌های جهانی خبر داد و گفت: ورود این محصول به بازار‌های جهانی با پیچیدگی زیادی همراه خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، سعید صمدی دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران به پیشنهاد آلمان برای خرید زغال‌سنگ ایران اشاره کرد و گفت: مذاکراتی در این‌باره صورت گرفته است.

وی افزود: خریداران این محصول به دنبال قرارداد‌های بلندمدت هستند، اما در ایران با توجه به تغییرات لحظه‌ای که در قانون رخ می‌دهد، امکان عقد قرارداد بلندمدت وجود ندارد.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران ادامه داد: بر همین اساس ورود زغال‌سنگ ایران به بازار‌های جهانی با پیچیدگی زیادی همراه خواهد بود و شرکت‌ها باید برای صادرات زغال‌سنگ این پیچیدگی‌ها را پشت سر بگذارند.

وی گفت: در صورت امکان صادرات، با توجه به اختلاف قیمت میان بازار داخل و خارج شرایط بهتر می‌شود، اما فراهم بودن زیرساخت برای صادرات در ایران امری مهم است.

صمدی با بیان اینکه در بحث زیرساخت پررنگ‌ترین موضوع بازاریابی است، افزود: خریداران این محصول به دنبال قرارداد‌های بلندمدت هستند، اما در ایران با توجه به تغییرات لحظه‌ای که در قانون رخ می‌دهد، امکان عقد قرارداد بلندمدت وجود ندارد.

وی گفت: تحریم از آن دست مخاطراتی است که مانعی برای صادرات این محصول ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است با عقد قرارداد بلندمدت و ممنوع شدن صادرات شرکت‌ها متحمل زیان شوند.

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران با اشاره به مثبت بودن آینده این محصول و دلایل آن، افزود: این وضعیت ابتدا به اختلاف قیمت داخلی و بازار جهانی این محصول و دوم بحث آزاد شدن صادرات زغال‌سنگ برمی‌گردد، اما اگر این اتفاقات رخ ندهد، شرایط چندان مطلوب نخواهد بود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده