تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۰۵
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۴۷۴۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشرفت‌‎های وزارت صمت در یک‌سال گذشته چه بود؟/ از توجه به صنایع دانش‌بنیان و تولیدات فناورانه تا احیای معادن راکد و نیمه فعال

پیشرفت‌‎های وزارت صمت در یک‌سال گذشته چه بود؟/ از توجه به صنایع دانش‌بنیان و تولیدات فناورانه تا احیای معادن راکد و نیمه فعال
‌می‌متالز - عباس علی‌آبادی در دوره مدیریت در وزارت صمت، تغییر ریل تولید از صنایع انرژی‌بر و منبع پایه، به صنایع دانش‌بنیان و تولیدات فناورانه را در دستور کار خود قرار داده بود.

به گزارش می‌متالز، بر اساس آمار‌های بانک مرکزی، رشد اقتصادی در دولت سیزدهم حدود ۵ درصد بوده و بخش صنعت در این مدت به‌طور میانگین شش و نیم درصد رشد کرده و در سال ۱۴۰۲ نیز این بخش رشد ۴.۴ درصدی را تجربه کرده است.

در این دوره در بخش زیرساخت‌های تولید جهت مدیریت ناترازی انرژی با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی-معدنی به میزان ۸۵۰ همت پروژه تأمین آب و برق سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

احیای نزدیک به ۹ هزار واحد تولیدی که بخشی از آن در یک سال اخیر انجام شده، از دستاورد‌های وزارت علی‌آبادی است. همچنین آغاز دوباره روند واردات خودرو که زمینه‌ساز تنظیم بازار در ماه‌های آتی بوده، از دیگر دستاورد‌ها است.

فعال‌سازی مجدد ۴۶۲۷ واحد راکد کوچک، متوسط و بزرگ، افزایش ظرفیت تولید تعداد ۶۰۰۰ واحد کشور به‌صورت متوسط ۱۵ درصد افزایش در این واحدها، از جمله دیگر دستاور‌های این دوره صمت است.

رشد ۵۶ درصدی ارزش تجارت در کشور و ثبت رکورد جدید، افزایش ارزآوری بخش تولیدات صنعتی با رشد ۱۱۵ درصدی صادرات صنعت و دیپلماسی فعال در حوزه تجارت خارجی با تاکید بر کشور‌های همسایه و افزایش تعداد رایزنان سازمان توسعه تجارت به ۲۴ رایزن نیز از جمله دستاورد‌های مهم حوزه تجارت دوران حضور عباس علی‌آبادی در وزارت صمت است.

رشد ۱۷ درصدی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره به همراه افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی، توسعه تجارت الکترونیک با رشد ۲۲۰ درصدی تعداد نماد تجارت الکترونیکی اعطا شده، هم از مهمترین دستاورد وزارت عباس علی‌آبادی در بهبود محیط کسب و کار به شمار می‌رود.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین