تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۰:۴۸
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۸۲۸۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
پیام مدیرعامل شرکت ملی مس به مناسبت روز خبرنگار

خبرنگاران راویان شفافیت، آگاهی و امید

خبرنگاران راویان شفافیت، آگاهی و امید
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی فرا رسیدن هفدهم مردادماه، روز خبرنگار را به همه فعالان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، در پیام دکتر «حسین مدرس‌خیابانی» آمده است:

روزگار ما، روزگار اطلاع‌رسانی و ارتباطات است و نقش خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، عکاسان، فعالان حوزه‌های خبری در رسانه‌ها در تولید محتوا‌های صوتی و تصویری، فعالان فضای مجازی و ... در این گستره نقشی بی‌بدیل است.

"خبرنگاری" در یک تلقی عام ممکن است محدود به یک شغل در نظر آید، اما در افکار عمومی جایگاه یک خبرنگار، بیشتر شبیه یک رسالت در انجام تعهداتی است که جنس شفاف‌سازی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری دارد و تبیین حقایق، روشنگری و عدالت‌خواهی را طلب می‌کند.

بر همین اساس، اهالی مطبوعات، «دیده‌بانان» دلسوز جامعه در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی، صنعتی، معدنی و ... هستند. نشان‌ دادن و نمایان‌کردن کاستی‌ها، در کنار تشویق و تکریم فعالیت‌های امیدبخش؛ همچنین جدا کردن سره از ناسره در اطلاع‌رسانی مهم‌ترین رهیافتی‌ست که خبرنگاران به جامعه عرضه می‌کنند.

با عنایت به فرا رسیدن ۱۷ مرداد، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر آن شهید والامقام و درود به ارواح طیبه همه شهدا و تبریک این روز به جامعه رسانه‌ای کشور، از تلاش‌های اهالی قلم (خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و نویسندگان مطبوعات)، عکاسان، تصویربرداران و ... کمال تشکر را داریم و فعالیت‌های رسانه‌های تخصصی در حوزه‌های معدن و صنایع وابسته را ارج می‌نهیم.

خبرنگاران راویان شفافیت، آگاهی و امید

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده