تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۸۶۴۲
سرویس خبر : صنایع کوچک
تقی‌پور:

بروکراسی در تامین ماشین‌آلات و مواد اولیه جهش در صنعت نساجی را کند کرده است

بروکراسی در تامین ماشین‌آلات و مواد اولیه جهش در صنعت نساجی را کند کرده است
‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بوروکراسی در تامین ماشین‌آلات و مواد اولیه را از موانع پیش‌روی صنعت نساجی برشمرد و گفت: هرچند بخشی از ماشین‌آلات موردنیاز صنعت نساجی در داخل تولید می‌شود، اما تولید داخل نمی‌تواند نیاز بازار را تامین کند.

به گزارش می‌متالز، رضا تقی‌پور درباره عملکرد وزارت صمت در حوزه صنعت نساجی، گفت: فرسوده بودن کارخانجات و ماشین‌آلات یکی از درد‌های مزمن این صنعت است که البته نوسازی و بازسازی این حوزه شروع شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تامین سرمایه در گردش را یکی دیگر از مشکلات صنعت نساجی برشمرد و ادامه داد: کندی و بوروکراسی در تامین ماشین‌آلات و مواد اولیه از دیگر موانع پیش روی این صنعت است چراکه طبیعتا هیچ کشوری نمی‌تواند تمام مواد اولیه موردنیاز خود را تولید کند و باید این نیاز را از مسیر تعامل با سایر کشور‌ها برطرف کند که بخشی از این مشکل به دلیل تحریم و بخشی نیز به دلیل عدم توجه و ناکارآمدی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم گلوگاه‌های صنعت نساجی در دولت چهاردهم شناسایی و رفع شود، اضافه کرد: هرچند بخشی از ماشین‌آلات موردنیاز صنعت نساجی در داخل تولید می‌شود، اما تولید داخل نمی‌تواند نیاز بازار را تامین کند، بنابراین باید در تخصیص ارز واردات تسهیل صورت گیرد و با توجه به روابط خوب ایران با کشور‌های شرق مسیر رفع این نیاز فراهم شود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه مشکلات صنعت نساجی قابل حل است، تصریح کرد: دولت جدید باید از بخش خصوصی برای حضور در این حوزه حمایت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: مسوولان باید به موضوع جهش تولید توجه بیشتری داشته باشند، زیرا کلید اقتصاد کشور در تولید است، ما هیچ راهی نداریم به جز این که تولید را افزایش و صادرات را بیشتر کنیم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده