تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۴۹۵۶۳
معاون وزیر راه و شهرسازی:

فرودگاه جدید ساخته نمی شود/ پروازهای اربعین از فرودگاه مهرآباد 12 تا 6 صبح

فرودگاه جدید ساخته نمی شود/ پروازهای اربعین از فرودگاه مهرآباد 12 تا 6 صبح
‌می‌متالز - مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه موافق افزایش و فرودگاه سازی نیستیم گفت: برنامه‌های متعددی برای اقتصادی کردن فرودگاه‌ها داریم.

به گزارش می‌متالز، رضا نخجوانی با اشاره به اینکه از ۱۷ فرودگاه تحت پوشش شرکت فرودگاه‌های کشور پرواز‌های اربعین در حال انجام است گفت: ۲ شرکت خارجی نیز وظیفه پرواز‌های اربعین را بر عهده دارند.

او ادامه داد: فرودگاه‌های غربی کشور مثل فرودگاه ایلام، کرمانشاه، آبادان و اهواز نقش خوبی برای انتقال مسافران اربعین دارند.

او به نشست ۳ جانبه با مسقط و کراچی خبر داد و گفت: پیش از این، نشست دوجانبه با مسقط در خصوص دریای عمان برگزار شده و نشست سه جانبه تهران-مسقط-کراچی نیز در آینده برای توافق روی نقاط تبادل ترافیکی هوایی و بالا بردن ظرفیت پذیرش پرواز‌های سه کشور برگزار می‌شود. شمال اقیانوس هند و دریای عمان توسط این ۳ کشور کنترل هوایی می‌شود.

وی افزود: همچنین جلساتی با مرکز کنترل بغداد در حال برگزاری داریم تا در تنظیم جریان ترافیک هوایی اربعین به مقصد فرودگاه‌های عراق به آنها کمک کنیم.

وی تاکید کرد: ما میزبان پرواز‌های عبوری کشور‌های شرقی و جنوب شرقی خود هم هستیم. در واقع پرواز‌های هند و پاکستان و چین که می‌خواهند به بغداد و نجف بروند باید از فضای ایران عبور کنند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص آخرین وضعیت ۲ فروند هواپیمای فلایت چک (وارسی پرواز) اظهار کرد: خرید قطعات موردنیاز را انجام داده‌ایم و در حال انتقال آنها به کشور هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فکر می‌کنم الان این قطعات وارد شده باشد، افزود: مراحل ترخیص قطعات در حال انجام است. همان قطعه‌ای که ما مشکل داشتیم در منابع داخلی در حال تعمیر بوده و به‌زودی تحویل می‌شود.

نخجوانی با بیان این‌که عمر تقویمی برخی قطعات منقضی می‌شود، ادامه داد:‌برخی از قطعات بر اثر کارکرد نیازمند تعمیر می‌شود و در هر دو حالت باید اینها را تعمیر کنیم تا مجددا بتوانیم از آنها استفاده کنیم. این روال استانداردی است که در همه دنیا حاکم است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران یادآور شد: ۲ هواپیمای فلایت چک هیچ مشکلی ندارند و به محض این‌که طی دو سه روز آینده قطعات نصب و تست شود، مجددا فعالیت آنها آغاز می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در برنامه هفتم توسعه به فرودگاه جدید و ساخت فرودگاه اقدام خواهد شد؟ گفت: فرودگاه جدیدی ساخته نمی‌شود و در حقیقت موافق افزایش فرودگاه سازی نیستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شرکت فرودگاه‌ها چه میزان طلب از ایرلاین‌ها دارند؟ گفت: شرکت‌های فرودگاهی ۵.۵ همت به شرکت فرودگاه‌ها بدهی دارند که عمده‌ترین آن متعلق به ماهان و ایران‌ایر است.

او افزود: بدهی ایرلاین‌های داخلی ۳ همت است که همانطور که گفتم بیشترین عدد بدهی‌ها مربوط به ماهان و ایران ایر است و مابقی هم مربوط به سایر ایرلاین‌ها است.

وی در خصوص پرواز‌های اربعین از فرودگاه مهرآباد نیز گفت: قرار شده است از فرودگاه مهرآباد از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح این پرواز‌ها صورت بگیرد. روز گذشته شرکت هواپیمایی «آتا» یک پرواز انجام داد.

منبع: اقتصاد آنلاین

عناوین برگزیده