تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۳:۴۸
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۹۶۴۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در گفتگو با معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی مس مطرح شد

طرح «کیمیا» چه آورده‌ای برای اقتصاد ایران دارد؟/ ثروت‌آفرینی ۱۰ میلیارد دلاری و اشتغال‌زایی ۵۰ هزار نفری

طرح «کیمیا» چه آورده‌ای برای اقتصاد ایران دارد؟/ ثروت‌آفرینی ۱۰ میلیارد دلاری و اشتغال‌زایی ۵۰ هزار نفری
‌می‌متالز - معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران، ثروت‌آفرینی ۱۰ میلیارد دلاری و اشتغال‌زایی ۵۰ هزار نفری را دو دستاورد مهم طرح تولید کاتد یک میلیون تنی ملی مس ایران (کیمیا) برشمرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، «غلامرضا ملاطاهری»  اظهار کرد: طرح «کیمیا» که مخفف «کاتد یک میلیون تنی ملی مس ایران» است، اساسا یک هدف‌گذاری مشخص برای ایجاد ظرفیت تولید حداکثر یک میلیون تن کاتد مس است.

وی افزود: طرح کیمیا در شرکت ملی صنایع مس ایران، اولین سندی است که در آن همه الزامات فنی، مالی، اقتصادی، زیرساختی، فناوری، اجتماعی و فرهنگی در سطح مفهومی لحاظ شده است؛ لذا اگر الزامات و زیرساخت‌های لازم فراهم شود، معادل ارزی درآمد شرکت به حدود ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد که عدد بسیار قابل‌توجهی برای اقتصاد کشور است. ضمن‌ اینکه، اشتغال‌زایی مستقیم ۵۰ هزار نفری هم حاصل این طرح است که این هم می‌تواند نقش به سزایی در اشتغال‌آفرینی کشور داشته باشد.

معاون طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اینکه تحقق طرح تولید کاتد یک میلیون تنی ملی مس ایران، نیازمند همراهی ارکان و حمایت سایر دستگاه‌های اجرایی کشور مانند وزارت صمت، سازمان محیط زیست، منابع طبیعی، بانک مرکزی و ... است، افزود: بنده معتقدم «کیمیا» نه فقط طرح شرکت ملی صنایع مس ایران بلکه یک طرح ملی برای کشور است که می‌تواند آثار مثبتی هم در رشد اقتصادی کشور و هم توسعه فرهنگی و اجتماعی داشته باشد.

ملاطاهری تصریح کرد: برآورد اولیه نشان می‌دهد با اجرای این طرح ۳۰% از رشد اقتصادی هدف‌گذاری شده برای بخش معدن در برنامه هفتم توسعه از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران تحقق خواهد یافت. ضمن اینکه برای این طرح پیوست فرهنگی و اجتماعی نیز تعریف شده است.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده