تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۰۳۵۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

حمایت از ایده‌های برتر با اعطای یک خودرو/ ساخت بزرگ‌ترین شرکت تولید آمیزه‌های لاستیکی در مشهد

حمایت از ایده‌های برتر با اعطای یک خودرو/ ساخت بزرگ‌ترین شرکت تولید آمیزه‌های لاستیکی در مشهد
‌می‌متالز - یکی از گروه‌های صنعتی فعال در حوزه قطعه‌سازی علاوه بر توسعه و عمق بخشیدن به فناوری‌های ساخت داخل، با اعطای یک خودرو از ایده‌های برتر در ۴ حوزه «رباتیک و هوش مصنوعی»، «صنعت خودرو»، «صنعت پزشکی» و «محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر» حمایت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، «الیاس جوادی» مدیرعامل یکی از شرکت‌های فناور مستقر در مرکز نوآوری و شتابدهی این گروه صنعتی فعال در حوزه قطعه‌سازی، گفت: این گروه صنعتی شامل ۲۳ شرکت و ۵ هزار نفر پرسنل است که در حوزه قطعه‌سازی خودرو وارد پنجمین سال فعالیت خود شده است.

وی افزود: این گروه فعالیت خود را با تولید پاشنه کفش آغاز کرد و اکنون ساخت محصولات متنوعی را در حوزه‌های مختلف پلیمر، شیمی، فلز و محصولات های‌تک در حوزه قطعه‌سازی در دستور کار دارد.

جوادی با اشاره به برخی از محصولات تولید این شرکت، اظهار کرد: رینگ خودرو، باک پلیمری خودرو، حوزه NVH شامل عایق‌های صدا و نویزگیر خودرو و تولید کامپاند از جمله محصولات ما است. ما در مشهد بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده کامپاند و آمیزه‌های لاستیکی خاورمیانه را به عنوان شرکت دانش‌بنیان احداث کردیم.

مدیرعامل این گروه صنعتی، خاطرنشان کرد: از تعداد ۲۳ شرکت مستقر در این مرکز، دانش‌بنیانی ۷ شرکت احراز شده است.

وی با اشاره به نقش این گروه صنعتی در صنعت خودروسازی، افزود: این گروه جزء ۱۰ شرکت اول قطعه‌سازی خودرو به شمار می‌رود که این امر به دلیل دانشی بودن فعالیت‌های ما به‌ ویژه در حوزه پلیمر و شیمی است.

این فعال حوزه فناوری، خاطرنشان کرد: مشتریان اصلی ما شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور است.

وی یادآور شد: ما در مرکز نوآوری شتابدهی و نوآوری این گروه صنعتی، ماموریت‌های مختلفی در ۴ حوزه استراتژیک تعریف کرده‌ایم که شامل حوزه‌های «رباتیک و هوش مصنوعی»، «صنعت خودرو»، «صنعت پزشکی» و «محیط زیست و انرژی‌های تجدیدپذیر» است.

جوادی تاکید کرد: در این ۴ حوزه ماموریت، تلاش داریم تا پروژه‌های های‌تک را برای شتابدهی جذب کنیم. این پروژه‌ها، طرح‌هایی هستند که بخش‌های تحقیق و توسعه شرکت‌ها به آن نمی‌پردازند و ما با جذب این ایده‌ها اقدام به توسعه این طرح‌ها خواهیم کرد. از سوی دیگر ایجاد ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها و مراکز علمی را در دستور کار داریم که در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد منعقد کردیم.

مدیرعامل این شرکت، توسعه فناوری‌ها را از ماموریت‌های اصلی این مرکز نام برد و ادامه داد: بر این اساس «عمق ساخت داخل» تفکر بنیادی این گروه صنعتی است تا بتوانیم به فناوری‌های مورد نیاز کشور دست یابیم تا بتوانیم بر اساس دانش ایرانی، تبدیل به محصول کنیم و در صنعت کاربردی کنیم.

وی کمپ‌های کارورزی حرفه‌ای با همکاری دانشگاه‌ها را از دیگر زمینه‌های فعالیت این گروه نام برد و اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ در این زمینه اقدام کردیم، به این صورت که با برگزاری کمپ‌های آموزشی ۳ ماهه تحت عنوان «مانو کمپ»، دانشجویان را جذب کردیم و دانشجویان در طی آن با شروع کارورزی خود، در کنار کسب مهارت‌های سخت، مهارت‌های نرم را نیز آموزش می‌بینند.

جوادی برگزاری این کمپ‌های آموزشی را یک معامله برد - برد خواند و گفت: در طی این دوره‌های آموزشی دانشجویان با موضوعات تخصصی خود آشنا می‌شوند، ضمن آنکه از میان دانشجویان حاضر، مستعدان را جذب این گروه صنعتی می‌کنیم.

به گفته وی، جذب دانشجویان مستعد از طریق کمپ‌های آموزشی در قالب هسته‌های فناور، استخدام و یا پروژه‌ای خواهد بود.

وی دانشجویان جذب شده در دوره‌های کارورزی حرفه‌ای را در رشته‌های شیمی، IT، مدیریت، حسابداری، مالی و بازرگانی دانست و گفت: شعار اصلی ما «دانه باشیم نه سیب» انتخاب شده است و بر اساس آن تلاش داریم تا به عمق فناوری ساخت داخل برسیم. این رویکرد موجب شده که در تلاطماتی که کشور داشته است، این گروه صنعتی روند روبه‌رشد و توسعه داشته باشد، به گونه‌ای که توانسته‌ایم همکاری خوبی با آستان قدس رضوی داشته باشیم.

جوادی از اعطای یک دستگاه خودرو به ایده‌های برتر در حوزه خودروسازی در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد و گفت: اجرای این طرح موجب توسعه پروژه‌های دانشجویی شده است. تاکنون دو دوره مراسم اعطای این خودرو صورت گرفته است. این جایزه در دور اول، سال ۱۴۰۱ به طرح ربات اگزو اسکلت برای توانمندکردن افرادی که قادر به راه رفتن نیستند، اعطا شد و سال قبل این جایزه به طرح خودروی «رهام» اولین خودروی فرمول دانشجویی که در مسابقات دانشجویی ایتالیا حائز رتبه شده بود، اختصاص یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده