تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۲۷
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۲۰۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

حضور فولاد خوزستان در دومین کنفرانس بین‌المللی دبی

حضور فولاد خوزستان در دومین کنفرانس بین‌المللی دبی
‌می‌متالز - شرکت فولاد خوزستان در دومین کنفرانس بین‌المللی فولاد و مواد اولیه خاورمیانه حضور فعال داشت.

به گزارش می‌متالز، دومین کنفرانس بین‌المللی فولاد و مواد اولیه خاورمیانه روز‌های ۲۰ و ۲۱ شهریورماه ۱۴۰۳ در دبی برگزار شد.

در این کنفرانس، بهمن تجلی‌زاده مشاور مدیرعامل فولاد خوزستان در امور بازرگانی، کیوان جعفری طهرانی کارشناس ارشد بازار‌های بین‌المللی، امیر کشمیری مدیرعامل شرکت توسعه سنگ آهن مرکزی، امیر علیقلی‌زاده مدیرکل صنایع معدنی وزارت صمت، علیرضا منصوری مدیر صادرات فولاد مبارکه اصفهان از ایران حضور داشتند. 

بهمن تجلی‌زاده مشاور مدیرعامل در امور بازرگانی در این کنفرانس گفت: فولاد خوزستان رهبری فولاد سبز را با تناژ بالای آهن اسفنجی و همچنین احداث نیروگاه خورشیدی در ایران و جهان بر عهده دارد.

تجلی‌زاده گفت: رشد سالانه تولید فولاد جهان در سال گذشته ۱.۸ درصد و در ایران ۷.۶ درصد بود. ایران با تولید ۳۰ تا ۳۱ میلیون تن در ۲ سال گذشته رتبه دهم فولادسازان جهان را از آن خود کرد. ۲۴ درصد تولید فولاد جهان در ۲۰۲۳ به صادرات تخصیص یافته است و کل صادرات محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ به میزان ۴۰۲ میلیون تن بوده که ایران با صادرات ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در رده یازدهم و صادرات خالص در رتبه پنجم جهان قرار گرفت. 

وی افزود: تولید فولاد ایران بر پایه آهن اسفنجی با ۹۲ درصد کل تولید به سمت فولاد سبز در حرکت است. تولید فولاد ایران با رشد متوسط ۸ درصدی سالانه تا سال ۲۰۳۱ به ۶۵.۰۹ میلیون تن خواهد رسید. 

تجلی‌زاده اظهار داشت: فولاد خوزستان سال ۲۰۲۳ به میزان ۵.۲۸ میلیون تن آهن اسفنجی تولید کرد که رتبه اول تولیدکنندگان کشور را به خود اختصاص داد. 

گفتنی است، ۴۰۰ نفر از فعالان و صاحب‌نظران حوزه فولاد سراسر جهان در دومین کنفرانس بین‌المللی فولاد و مواد اولیه خاورمیانه حضور داشتند.

عناوین برگزیده