تاریخ: ۲۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۵۵۰۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صندوق‌های بازنشستگی زیر ذره‌بین مرکز پژوهش‌های مجلس

بیش‌ترین و کم‌ترین پرتفوی صندوق بازنشستگی به کدام صنایع اختصاص دارد/ سهم ۴۸ درصدی صنعت محصولات شیمیایی در صندوق بازنشستگی

بیش‌ترین و کم‌ترین پرتفوی صندوق بازنشستگی به کدام صنایع اختصاص دارد/ سهم ۴۸ درصدی صنعت محصولات شیمیایی در صندوق بازنشستگی
‌می‌متالز - گزارش تازه مرکز پژوهش‌های مجلس حاکی از آن است که ۴۸ درصد پرتفوی صندوق بازنشستگی کشوری در اختیار صنعت محصولات شیمیایی است.

به گزارش می‌متالز، گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس با عنوان «بررسی عملکرد سرمایه‌گذاری‌های صندوق بازنشستگی کشوری» نشان می‌دهد؛ ۴۸ درصد پرتفوی صندوق بازنشستگی کشوری و بالاترین آن را محصولات شیمیایی و کم‌تر از یک درصد آن را سرمایه‌گذاری‌ها تشکیل می‌دهد.

گزارش این مرکز نشان می‌دهد؛ پس از صنعت «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی، مواد غذایی و فرآورده‌های نفتی» از جمله صنایعی هستند که سهم قابل توجهی را از پرتفوی صندوق بازنشستگی به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس، «فلزات اساسی» با ۱۱ درصد، «مواد غذایی» و «فرآورده‌های نفتی» هر کدام با ۸ درصد از جمله صنایعی هستند که سهم قابل توجهی در پرتفوی این صندوق به خود اختصاص داده‌اند.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس گویای این است که صنایعی، چون «حمل‌ونقل و انبارداری» با ۶ درصد و «استخراج کانی‌های فلزی» با ۵ درصد سهم کم‌تری از پرتفوی صندوق را از آن خود کرده‌اند.

برای مشاهده متن کامل گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس کلیک کنید.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده