تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۴
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۱۸۵۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

پیشنهاد فولاد سازان به وزارت صمت برای رفع آسیب‌های ناشی از بی برقی به صنعت فولاد

پیشنهاد فولاد سازان به وزارت صمت برای رفع آسیب‌های ناشی از بی برقی به صنعت فولاد
‌می‌متالز - دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه عدم تامین پایدار برق، منجر به کاهش تولید می‌شود، گفت: وزارت صمت و نیرو قول داده اند جدول زمانی مصرف و قطعی برق صنایع فولادی را تدوین واعلام کنند.

به گزارش می‌متاغلز، سیدرسول خلیفه سلطانی در مورد قطع برق صنایع فولادی اظهار داشت: آنطور که به واحد‌های تولیدی اعلام شده، واحد‌ها باید مصرف برق خود را به ۱۰ درصد دیماند قراردادی کاهش دهند که این موضوع قطعاً منجر به کاهش تولید خواهد شد و کارخانه‌ها با مشکل مواجه خواهند شد، اما با توجه به شرایط فعلی کشور چاره‌ای جز همراهی با وزارت نیرو نداریم.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران افزود: با توجه به آسیب‌هایی که این کاهش تأمین برق می‌تواند به صنایع فولادی وارد کند، چند روز قبل نامه‌ای به وزارت صمت ارسال و چند پیشنهاد ارائه کردیم تا دامنه آسیب به صنایع فولادی را کاهش دهیم.

خلیفه سلطانی گفت: یکی از پیشنهادات اصلی ما این بود که کارخانجات فعال در حلقه ذوب و فولاد سازی به منظور مشارکت در تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از توقف صادرات و ارزآوری بتوانند حداقل در زمان غیر از اوج بار مثل ساعات شب فعالیت و تولید کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: وزارت صمت هنوز جوابی به نامه ما نداده و ما منتظر هستیم تا ببینیم وزارتخانه چه تصمیمی می‌گیرد.

وی ادامه داد: البته وزارت صمت و نیرو قول داده‌اند که جدول زمانی مصرف و قطعی برق صنایع فولادی را آماده و ارائه بدهند تا وضعیت بهتر شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده