تاریخ: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۲۴۶۵۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان:

احترام و ابراز محبت کلامی، دو رکن پایداری یک رابطه اند

احترام و ابراز محبت کلامی، دو رکن پایداری یک رابطه اند
‌می‌متالز - دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل فولاد خوزستان در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی، احترام و ابراز محبت کلامی را دو رکن پایداری یک رابطه دانست.

به گزارش می‌متالز، صبح روز ششم بهمن ماه ۱۴۰۰ و در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز مادر و زن که در تالار طوبی دویست دستگاه برگزار شد، دکتر علیرضا مخبر دزفولی پزشک و دکترای تخصصی روانشناسی در سخنانی که مورد استقبال حاضران قرار گرفت، با اشاره به رفتار عجیب پیامبر خاتم (ص) با حضرت زهرا (س) اظهار داشت: پیامبر اعظم وقتی حضرت فاطمه (س) وارد می‌شد جلوی او بر می‌خاست، به استقبالش می‌رفت و دست او را می‌بوسید!

قائم مقام مدیر عامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی گفت: این تکریم عجیب و چشم گیر از طرف کسی که خلقت طفیلی وجود اوست، فرهنگ سازی برای تکریم مقام زن در روزگاری بود که دختران را زنده به گور می‌کردند و نمادی از جایگاه زن و مقام مادر در اسلام است.

دکتر مخبر دزفولی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت وجود ابراز محبت کلامی در هر نوع رابطه‌ای چه در خانواده و چه در محیط کار گفت: اینکه بعضی افراد می‌گویند «من با عملم دوست داشتن را نشان می‌دهم» لازم است، ولی کافی نیست. انسان به تحسین، تشویق و ابراز محبت زبانی نیاز دارد، چون ربات نیست! و این ابراز محبت، موجب پایداری و تلطیف فضای هر نوع رابطه می‌شود و نباید از آن غفلت کرد.

این پزشک و روانشناس در پایان صحبت‌های خود به دو نکته کلیدی روانشناسی و پزشکی اشاره کرد: نکته اول: اهمیت تمرکز بر نعمت‌های خدادادی، نقاط مثبت و توانایی‌های فردی و تکرار آن‌ها در ذهن، به منظور تثبیت آن‌ها و نقش این کار در کاهش استرس و نیز برشمردن محاسن فرزندان و تکرار آن ها؛ دوم: توصیه اکید به زدن دوز سوم واکسن به منظور در امان ماندن از ویروس سویه جدید ا‌میکرون که متاسفانه در کشور در حال خیز برداری است.

عناوین برگزیده