تاریخ: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۲۲۴۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

همکاری دانشگاه لرستان و کارخانه سیمان دورود گسترش می‌یابد

‌می‌متالز - نشست رئیس دانشگاه لرستان با مدیرعامل شرکت سیمان دورود در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه، کاربردی و مساله محور برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این نشست که به میزبانی شرکت سیمان دورود استان لرستان برگزار شد دکتر علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در سخنانی، بر اجرای همکاری‌های مشترک دوجانبه همچون فرصت‌های مطالعاتی کاربردی، تأکید کرد.

دکتر علی نظری، تشریح کرد: این نکته اهمیت دارد که ارتباطات دو جانبه از نوع مساله محور باشند؛ به این معنی که ارتباط بین دانشگاه لرستان و شرکت سیمان دورود باعث رفع یا کاهش نظام مسائل دو طرف در حوزه‌های کاری مشترک بشود.

دکتر نظری، اظهار داشت: چند هفته پیش، دانشگاه لرستان با تعداد هشت دانشگاه کشور عراق تفاهم نامه همکاری امضاء کرد که از این ظرفیت و فرصت هم بایستی استفاده کرد».

وی، تصریح کرد: ارتباط بین دانشگاه با واحد‌ها و کارخانه‌های تولیدی باید تقویت شود تا تولید دانش بنیان گسترش یابد.

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد: برگزاری نشست ها، سمینار‌ها و همایش‌های مشترک از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه دو طرف باشد.

دکتر علی نظری تصریح کرد: گسترش ارتباط علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین دانشگاه و کارخانه باعث ارتقای تولید دانش بنیان می‌شود.

دکتر نظری در بخشی از سخنانش، موضوع اردو‌های راهیان پیشرفت را توضیح داد که بازدید اعضای هیات علمی و دانشجویان با هدف آشنایی با پیشرفت‌های کشور است.

وی تشریح کرد: استاد و دانشجو بایستی بازدید‌های علمی از واحد‌های تولیدی، صنعتی، دانش بنیان و فناور را گسترش بدهند که مورد تأکید برای مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه لرستان بخشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان را نیز تشریح کرد.

دکتر علی نظری در گفته هایش، درباره این موضوع توضیح داد که به تازگی تعداد ۹ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان در فهرست دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفته اند.

در این نشست، مدیرعامل شرکت سیمان دورود نیز در سخنانی، اظهار امیدواری کرد ارتباطات دو جانبه و کاربردی گسترش یابد.

مهندس فرهنگ ساکی، مدیرعامل شرکت سیمان دورود تشریح کرد: یکی از زمینه‌های مهم که باید از ظرفیت دانشگاه لرستان استفاده کنیم آموزش است؛ در هر زمینه‌ای که نیاز به آموزش در کارخانه باشد به طور حتم از ظرفیت دانشگاه لرستان استفاده خواهیم کرد.

ساکی، اظهار داشت: با توجه ویژه جناب هوشیاری، مدیرعامل هلدینگ بالادست، پروژه‌های جدید کارخانه سیمان دورود در حال گسترش است که خودش باعث تقویت اشتغال و تولید می‌شود.

وی افزود: طرح توسعه و اصلاح ظرفیت کارخانه در حال اجراست که نیاز است از همکاری اداره کل محیط زیست استان لرستان هم سپاسگزاری کنم.

مدیرعامل شرکت سیمان دورود ادامه داد: «ما در زمینه بورسیه به ویژه بورسیه دانشجویان نخبه و برتر رشته شیمی استقبال می‌کنیم؛ همچنین از اینکه دانشگاه لرستان بتواند رشته‌ای مختص مهندسی سیمان ایجاد کند و یک مرکز در همین راستا از سوی دانشگاه لرستان در دورود ایجاد شود استقبال و حمایت می‌کنیم».

ساکی، تصریح کرد: این نکته اهمیت دارد که رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها در تناسب با رشته‌های مورد نیاز بازار کار باشند.

وی در بخش دیگری از گفته هایش، از برگزاری دوره‌های فرصت مطالعاتی در شرکت سیمان دورود براساس توافقات دو جانبه، استقبال کرد.

گفتنی است در این نشست، دکتر مصطفی کرم پور، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر دوستی زاده، مدیر گروه ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر صادقی مدیر امور بنیاد نخبگان استان لرستان و برخی دیگر از اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را در رابطه با تهیه و اجرای طرح‌های مشترک کاربردی و گسترش همکاری‌های دوجانبه، بیان کردند.

منبع: خبر آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده