تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۲
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۴۵۲۸۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اهتمام مجتمع مس شهربابک در رفع ناترازی انرژی با استفاده از ظرفیت انرژی‌های پاک منطقه

اهتمام مجتمع مس شهربابک در رفع ناترازی انرژی با استفاده از ظرفیت انرژی‌های پاک منطقه
‌می‌متالز - مجتمع مس شهربابک در راستای تامین انرژی برق مورد نیاز خود و کشور، در دو سال گذشته اقدام به مطالعه و احداث ۵ واحد نیروگاه با توان ۲۲۲ مگاوات در شهربابک کرده است.

مدیر مجتمع مس شهربابک با اعلام این خبر گفت: احداث نیروگاه خورشیدی ۲۵ مگاواتی خاتون‌آباد و نیروگاه ۵ مگاواتی بنه‌یکه هم اکنون در مراحل نهایی احداث هستند و تا چند ماه آینده ۳۰ مگاوات برق به شبکه‌ی سراسری تزریق خواهند کرد.

مهندس حسین محمودی افزود:علاوه بر این، یک نیروگاه گازی ۴۲ مگاواتی در خاتون‌آباد در حال احداث است که با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی روبه‌رو بوده و این در حالی است که دکل بادسنج نیروگاه بادی کراسکین شهربابک نیز در حال پایش اطلاعات لازم برای احداث یک نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی در این منطقه می‌باشد و علاوه بر این پروژه‌ها که قابلیت اجرایی پیدا کرده‌اند، مجوز نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی نیز اخذ شده و در مجموع مجتمع مس شهربابک در آینده‌ای نزدیک ۲۲۲ مگاوات برق به شبکه‌ی سراسری تزریق خواهد کرد.

مدیرمجتمع مس شهربابک گفت: انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و دی اکسید کربن در سالیان اخیر باعث نگرانی‌های زیادی برای بسیاری از جوامع و دوست‌داران محیط‌ زیست شده است و طبق بررسی‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ۸۰ درصد تولید گاز‌های گلخانه‌ای در کشور مربوط به بخش تولید، عرضه و مصرف انرژی در تمامی بخش‌های اقتصادی، خانگی، صنایع، حمل‌و‌نقل و نظایر آن است.

وی ادامه داد: امروزه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به همین منظور شرکت ملی صنایع مس ایران نیز به عنوان اولین گام اقدام به احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۲۵ مگاواتی خاتون‌آباد و ۵ مگاواتی بنه‌یکه کرده است. این دو نیروگاه علاوه بر صرفه‌جویی چشمگیر در زمینه‌ی مصرف سوخت و مصرف آب، مجموعا انتشار ۳۷ تن گاز گلخانه‌ای در سال را کاهش می‌دهند.

اهتمام مجتمع مس شهربابک در رفع ناترازی انرژی با استفاده از ظرفیت انرژی‌های پاک منطقه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده