تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۳۳
کد خبر: ۳۴۶۷۸۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

بازار سیاه معامله‌های غیرریالی مسکن متوقف می‌شود

بازار سیاه معامله‌های غیرریالی مسکن متوقف می‌شود
‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق ملی مسکن با اشاره به اینکه نرم‌افزار جامع مدیریت دارایی‌ها می‌تواند شفافیت مالی را ایجاد کند، گفت: با اجرای این نرم‌افزار بازار سیاه معامله‌ها غیرریالی مسکن متوقف خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، «محمدرضا مهدیاراسماعیلی» مدیرعامل صندوق ملی مسکن امروز (چهارشنبه، سوم مردادماه) در حاشیه مراسم رونمایی از نرم‌افزار جامع مدیریت مالی دارایی‌ها و املاک صندوق ملی مسکن با اشاره به اینکه نرم‌افزار جامع مدیریت دارایی‌ها می‌تواند شفافیت مالی را ایجاد کند، گفت: در این نرم‌افزار امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های بورسی مانند صندوق‌های زمین و ساختمان، املاک و مستغلات یا شکل‌های دیگری که در بازار سرمایه ایران معتبر است، وجود دارد و از سوی دیگر این امکان بر اساس صلاحدید وزیر آینده وزارت راه و شهرسازی نیز قرار دارد تا به صورت مستقیم از درگاه در اختیار وزارت راه و شهرسازی تأمین مالی شود.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه تاکید کرد: ظرفیتی در این نرم‌افزار تعیین خواهد شد، زیرا به صورت اوراق بهادر نیست و خارج از ضوابط سازمان بورس هم قابلیت عرضه دارد، اما به طوری که تعارضی با قوانین سازمان سازمان بورس نداشته باشد و به صورت مستقیم از منابع مردمی تأمین مالی شود. امکانات نرم‌افزار جامع مدیریت مالی دارایی‌ها و املاک صندوق ملی مسکن با فروش متری مسکن در بورس بسیار متفاوت است، زیرا این نرم‌افزار تابع قوانین سازمان بورس نخواهد بود.

وی ادامه داد: باور بر این است که اگر این نرم‌افزار در شرایط مطلوبی حرکت کند، سفته‌بازی‌های مضر (سکه، طلا، دلار و خودرو) در بازار مسکن متوقف شود، زیرا موجب آسیب به اقتصاد کشور است و از سوی دیگر منابع سرگردان خرد نیز جذب بازار مسکن می‌شود.

مهدیار‌اسماعیلی در پایان با اشاره به تکلف بانک‌های در خصوص اعطای تسهیلات مسکن، افزود: بانک مسکن نخستین پرداخت‌کننده وام‌های مسکنی بود و طبق قانون ۱۷.۷ درصد از ۲۰ درصد وظیفه خود را تا به امروز عملی کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید