تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۴۳
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۴۷۲۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سهم ۶۳ درصدی استخراج کانه‌های فلزی در سبد سرمایه‌گذاری "ومعادن"؛

افزایش ۳۷ درصدی بهای سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" نسبت سال گذشته

افزایش ۳۷ درصدی بهای سرمایه‌گذاری‌های
‌می‌متالز - شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه ۳۰ هزار میلیارد تومان و ارزش بازاری ۸۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان، بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را به ۳۳ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان رسانده است. این شرکت عمده سرمایه‌گذاری‌های خود را در صنعت استخراج کانه‌های فلزی با سهم ۶۳ درصدی انجام داده و ارزش بازار پرتفوی بورسی آن به ۱۳۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با سرمایه ثبت‌شده ۳۰ هزار میلیارد تومان و ارزش بازاری بالغ بر ۸۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان، آخرین گزارش عملکرد ماهانه خود را در سامانه کدال منتشر کرده است.

افزایش ۳۷ درصدی بهای سرمایه‌گذاری‌های
"ومعادن" در این ماه بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را به ۲۱ هزار و ۵۷ میلیارد تومان افزایش داده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است. همچنین، بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های غیربورسی این شرکت نیز برابر با ۱۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد تومان بوده است. جمع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات برای این دوره چهارماهه به ۳۳ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان رسیده که نسبت به تیرماه سال گذشته، ۹.۵ هزار میلیارد تومان (معادل ۳۹ درصد) افزایش داشته است.

افزایش ۳۷ درصدی بهای سرمایه‌گذاری‌های
ارزش بازار پرتفوی بورسی "ومعادن" برابر با ۱۳۷ هزار میلیارد تومان است. در نمودار زیر به تفکیک سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" در صنایع مختلف پرداخته شده که تغییرات محسوسی نسبت به ماه گذشته نداشته است. شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در ۱۳ صنعت شامل ۳۹ شرکت غیربورسی و ۱۹ شرکت بورسی سرمایه‌گذاری کرده است.

افزایش ۳۷ درصدی بهای سرمایه‌گذاری‌های
بیشترین سهم سرمایه‌گذاری این شرکت در صنعت استخراج کانه‌های فلزی بوده که با تصاحب سهم ۶۳ درصدی از پرتفوی این شرکت و بهای تمام‌شده ۲۳.۲ هزار میلیارد تومان، بیشترین سهم را دارد. جایگاه دوم بخش سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان اختصاص دارد.

افزایش ۳۷ درصدی بهای سرمایه‌گذاری‌های
همان‌طور که در ابتدای گزارش بیان شد، عمده سرمایه‌گذاری‌های "ومعادن" نزد شرکت‌های غیربورسی و به بهای تمام‌شده ۱۲.۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده