تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۱۴
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۵۲۰۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه:

چوب برخی سازوکار‌های دولتی لای چرخ تولید/بانک مرکزی تولیدکننده را نادیده می‌گیرد

چوب برخی سازوکار‌های دولتی لای چرخ تولید/بانک مرکزی تولیدکننده را نادیده می‌گیرد
‌می‌متالز - رئیس انجمن مدیران صنایع ساوه گفت: نادیده گرفتن تولیدکنندگان در برخی نیاز‌ها توسط بانک مرکزی موجب بروز نگرانی‌هایی در بین تولیدکنندگان شده است.

به گزارش می‌متالز، «سیدسعید رضوانی» با اشاره به اینکه چالش ارز مانع بزرگی پیش روی تولیدکنندگان است، گفت: دولت از صنعت‌گران، صادرات می‌خواهد در حالی که تولیدکننده به دلیل چالش ارز توان تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات را ندارد و چگونه می‌شود با چنین مانع بزرگی، کالای مورد نیاز کشور را تولید و به تناسب نیاز خارج از کشور آن را صادر کرد.

وی تصریح کرد: تولیدکنندگان و صنعت‌گران با تکیه بر اعتبار ملی خود کالا‌های مورد نیاز، مواد اولیه و ماشین‌آلات را به گمرک می‌رسانند، اما به دلیل برخی قوانین اشتباه امکان ترخیص وجود ندارد و کالا‌ها در انبار‌های گمرک متروکه می‌شوند و این کار روند تولید را با چالش جدی مواجه می‌کند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اراک با تاکید بر دفاع از حقوق و منافع کارآفرینان گفت: متاسفانه بسیاری از سازوکار‌هایی که در بین ارکان سازمان‌های دولتی وجود دارد به گونه‌ای است که در فرآیند تولید اختلال ایجاد می‌کند.

وی افزود: نحوه اجرای برخی قوانین و دستورالعمل‌ها موجب شده است که در روند تولید مانع ایجاد شود و باید گفت که به نحو مطلوب از قوانین استفاده نمی‌شود. به عنوان مثال قوانینی در حوزه‌های مالیاتی وجود دارد که دست سازمان‌ها را باز می‌کند که تولیدکنندگان بتوانند به صورت تقسیط و تسهیل‌گیری مالیات خود را بپردازند، اما متاسفانه از این مزیت که به نفع صنعتگران است استفاده نمی‌شود.

رضوانی افزود: به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید برخی تولیدکنندگان توان پرداخت یکباره بدهی‌های مالیاتی خود را ندارند و به دلیل اینکه تسهیل‌گری و تقسیط مالیاتی صورت نمی‌گیرد موجب بروز مشکلات جدی شده و حتی وارد بلک لیست می‌شوند.

وی تصریح کرد: برای رونق تولید و نیز تقویت صادرات باید از حقوق و منافع تولیدکنندگان و صنعتگران صیانت شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده