تاریخ: ۱۸ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۶۶۴۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امیررضا رجبی:

توسعه معادن و صنایع معدنی اولویت گام دوم انقلاب اسلامی است

‌می‌متالز - رییس سازمان صمت خراسان رضوی بیان کرد: در این راستا رویکرد خراسان رضوی در جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده بالا در صنایع معدنی به ویژه زنجیره فولاد توسعه یافته است.

به گزارش می‌متالز، امیررضا رجبی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: هدفگذاری کرده‌ایم تا امسال با بهره‌برداری از ۶۰۰ واحد صنعتی، برای بیش از هفت هزار نفر در استان اشتغال ایجاد کنیم.

رجبی در ادامه اضافه کرد: در سه ماهه نخست امسال ۹۸ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۸۷۵ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید که ازاین طریق برای هزار و ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

رییس سازمان صمت خراسان رضوی تصریح کرد: زمینه اجرای این طرح‌ها در حوزه صنایع فلزی، غیرفلزی، غذایی، شیمیایی، سلولزی، نساجی، برق و الکترونیک، کانی غیرفلزی و ماشین آلات تولید بود که در شهرستان‌های مشهد، طرقبه شاندیز، سبزوار، تربت حیدریه، چناران، فریمان، زبرخان، گناباد، قوچان، زاوه، تربت جام و تایباد به اجرا درآمده است.

وی در ادامه افزود: همچنین در بهار امسال ۴۸۷ فقره جواز تاسیس واحد صنعتی در خراسان رضوی برای متقاضیان صادر شد که میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای آن‌ها ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی پیش بینی شده برای آن‌ها ۱۱ هزار و ۳۸۴ نفر است و زمینه فعالیت این جواز‌های تاسیس نیز در حوزه‌های صنایع شیمیایی، غذایی، فلزی، غیرفلزی، کانی غیرفلزی، نساجی و چرم، برق و الکترونیک، ماشین سازی، سلولزی و صنایع معدنی خواهد بود.

رجبی همچنین تاکید کرد: برنامه ریزی امسال استان برای رسیدن به ۱.۶ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی است و تجار و فعالان اقتصادی استان به میزان ۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی را تا سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری کرده‌اند که در این راستا تعامل نزدیکی با کشور‌های همسایه برقرار خواهند کرد.

وی متذکر شد: توسعه معادن و صنایع معدنی اولویت گام دوم انقلاب اسلامی است که در این راستا رویکرد خراسان رضوی در جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده بالا در صنایع معدنی به ویژه زنجیره فولاد توسعه یافته است.

رییس سازمان صمت خراسان رضوی یادآور شد: هم اکنون ۶ واحد تولید کنسانتره فولاد در استان فعال است و بزودی با بهره برداری از خط تولید فولاد شرق کاوه با ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن، مجموع ظرفیت اسمی تولید کنسانتره به ۱۶ میلیون تن می‌رسد.

رجبی خاطرنشان کرد: میزان تولید گندله در خراسان رضوی به ۲ میلیون تن در سال در پنج واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۱۵.۶ میلیون تن و میزان تولید فولاد خام با وجود محدودیت‌های مصرف برق به ۴۵۰ هزار تن در سال رسیده است که در فرآیند تولید تبدیل به مقاطع فولادی و محصولات مرتبط خواهد شد.

منبع: خبرگزاری موج

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده