تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۲:۱۷
بازدید: ۸۲
کد خبر: ۳۴۳۵۶۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ١۴٠٢/١٢/٢٩ شرکت صنایع خاک چینی ایران برگزار شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع خاک چینی ایران برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ در سالن کنفرانس مجموعه تلاش با حضور بیش از ۸۲ درصد از سهامداران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، پس از تعیین اعضای هیات رئیسه مجمع، مدیرعامل شرکت با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شرکت از رشد کلیه شاخص‌های عملکردی در صنایع خاک چینی ایران خبر داد.

«علی بیات‌ماکو» با اشاره به افزایش فروش سال گذشته افزود: فروش شرکت از مبلغ ۸.۳۱۸.۵۵۳ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۳.۱۰۸۷۷۴ میلیون ریال در سال ۱۴۰۲ رسیده است که نشان از رشد ۵۸ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه سود ناخالص شرکت نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۳۰ درصدی داشته گفت: میزان سود ناخالص شرکت در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵.۹۸۹.۰۲۶ میلیون ریال بود که این مقدار در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۷.۷۶۶.۹۰۶ میلیون ریال رسیده است.

مدیرعامل صنایع خاک چینی ایران ادامه داد: سود خالص این شرکت در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶.۴۱۴.۲۷۶ میلیون ریال بود که در سال ۱۴۰۲ این میزان با رشد ۳ درصدی به مبلغ ۶.۵۸۰.۴۱۰ میلیون ریال رسیده است.

بیات‌ماکو در خصوص سود عملیاتی شرکت نیز گفت: سود عملیاتی از مبلغ ۵.۷۸۳.۴۷۲ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۷.۰۹۷.۸۵۵ میلیون ریال در سال ۱۴۰۲ رسیده که نمایانگر رشد ۲۳ درصدی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه صنایع خاک چینی ایران در چرخه تولید و صنعت کشور گفت: شرکت صنایع خاک چینی ایران یکی از مجموعه‌های درخشان در حوزه معدن و فرآوری مواد معدنی در کشور است که توانسته است محصولات جانبی را نیز به چرخه تولید اضافه کند.

بیات‌ماکو ادامه داد: تولید بلوک سبک‌گازی و ملات خشک یکی از محصولات جانبی است که از سیلیس باقی مانده از کائولن فرآوری شده با هدف دستیابی به بازار‌های فروش داخلی و خارجی یکی از موفقیت‌های بزرگ پرسنل این شرکت می‌باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌ جاری تلاش خواهد شد تولید بلوک سبک گازی به ظرفیت اسمی خود برسد افزود: اخد استاندارد‌های لازم برای پانل‌های سقفی و دیواری و ورود آنها به بازار فروش یکی دیگر از اهدافی است که شرکت دنبال خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع خاک چینی ایران همچنین به تلاش متخصصین این شرکت در خصوص ایجاد تنوع در محصولات کائولن فرآوری شده اشاره و خاطرنشان کرد: به همت پرسنل و کارشناسان این شرکت دو محصول کائولن فرآوری شده جدید با عناوین DZWNK۱ و DZWNK۲ طراحی و به صورت آزمایشی تولید شد.

وی در مورد خصوصیات این دو محصول جدید افزود: بالا بودن درصد آلومینا، سفیدی خام و پخت بالا، توانایی صادرات و جایگزینی با کائولن‌های وارداتی مصرفی در صنایع کاغذسازی علاوه بر مصرف در صنایع کاشی و سرامیک از جمله خصوصیات منحصر به فرد این دو محصول جدید در مقایسه با کائولن‌های تولیدی داخل و وارداتی به کشور می‌باشد.

بیات‌ماکو صنایع خاک چینی ایران را یکی از شرکت‌های پیشرو در توسعه معادن عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه معادن و رسیدن به سود پایدار با ارزش افزوده بالا و سودآوری برای سهامداران یکی از اهداف تیم جدید مدیریتی این شرکت می‌باشد.

در جلسه مجمع عمومی سالیانه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ شرکت صنایع خاک چینی ایران، مصوب شد، از سود قابل تقسیم، مبلغ ۶.۴۰۵.۰۰۰ میلیون ریال به سهامداران پرداخت گردد که با این تصمیم به ازای هر سهم مبلغ ۱۸۳۰ ریال سود تعلق خواهد گرفت.

در پایان نیز پس از استماع گزارش حسابرس قانونی، صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید و نسبت به تعیین پاداش اعضای حقوقی هیات مدیره شرکت، انتخاب حسابرس قانونی و تعیین روزنامه کثیرالانتشار به منظور درج آگهی‌های شرکت تصمیمات لازم اتخاذ شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ١۴٠٢/١٢/٢٩ شرکت صنایع خاک چینی ایران برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ١۴٠٢/١٢/٢٩ شرکت صنایع خاک چینی ایران برگزار شد

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده