تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۴۶
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۴۹۶۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عملکرد طلائی صدر تامین در حوزه سرمایه‌گذاری

عملکرد طلائی صدر تامین در حوزه سرمایه‌گذاری
‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با حضور بالغ بر ۸۳ درصد از صاحبان سهام تشکیل شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از تاصیکو، بر اساس گزارش ارائه شده به مجمع، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین در سال ۱۴۰۲ با توجه به نوسانات بازار و بازدهی منفی بازار سهام با تبدیل تهدید‌ها به فرصت به منظور خلق ارزش و ایجاد سود تکرارشونده برای سرمایه‌گذاران آینده‌نگر اقدام به سرمایه‌گذاری برای توسعه خطوط تولید شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تکمیل سرمایه‌گذاری‌های در دست اجرا کرد.

برگ زرین از عملکرد سال ۱۴۰۲

نتیجه راهبرد اجراشده توسط تیم مدیریت سرمایه‌گذاری صدر تامین در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از کارخانه استحصال طلای تفتان بود.

این سرمایه‌گذاری به ارزش ۵۵ میلیون دلاری پس از اجرای ۴ فاز توسعه‌ای در افق ۱۴۰۹ منجر به تولید سالانه ۱۱ هزار کیلوگرم طلا خواهد شد که در حال حاضر فاز اول این پروژه افتتاح و فاز دوم توسعه کارخانه در دست اجراست.

از دیگر پروژه‌های طلایی سرمایه‌گذاری صدر تامین پروژه احداث کارخانه طلای سقز به ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم است که بر اساس برنامه‌های اعلامی در سال ۱۴۰۴ این پروژه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید، علاوه بر آن در غرب کشور پروژه تولید کاغذ سنگی منجر به تولید ارزش افزوده و اشتغال قابل‌توجهی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

از دیگر اقدامات ویژه شرکت‌های تابعه تاصیکو زغال سنگ پروده طبس بود که ۳۴ درصد از کنسانتره زغال سنگ کشور و ۶۰ درصد از زغال سنگ خام کشور را در سال ۱۴۰۲ تولید کرده و رتبه نخست تولید را به خود اختصاص دهد.

بر اساس گزارش ارائه شده در مجمع «تاصیکو» در سال ۱۴۰۲ دارایی ثابت شرکت در پروژه‌های ایجادی و اجرایی از ۴۸۰۰ میلیارد تومان به ۷۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که این میزان از محل پروژه کارخانه طلای تفتان تامین شده است.

همچنین سرمایه ۱۱۸ درصدی به میزان ۳۶۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به ثبت رسیده است.

عملکرد مالی و عملیاتی «تاصیکو»

سرمایه‌گذاری صدر تامین علی‌رغم روند منفی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۲ و با وجود تمرکز بر پروژه‌های توسعه‌ای موفق شد تا درآمد سود سهام خود را ۱۰ درصد رشد و جمع درآمد‌های عملیاتی را ۱.۱ درصد نسبت به سال گذشته بهبود دهد.

سود عملیاتی شرکت در حدود ۱ درصد رشد، جمع دارایی‌های شرکت رشد ۲۴ درصدی و در حقوق صاحبان سهام رشد ۲۰.۶ درصدی را به ثبت رساند و بیش از ۳ همت مخارج انجام شده تا ۳۱ اردییهشت ۱۴۰۳ به منظور پیشبرد اهداف توسعه‌ای مورد استفاده قرار گرفت.

در پایان پس از قرائت گزارش عملکرد و گزارش بازرس و حسابرس قانونی مجمع رای به تقسیم ۹۵۰ ریال سود به ازای هر سهم داد.

عملکرد طلائی صدر تامین در حوزه سرمایه‌گذاری

عملکرد طلائی صدر تامین در حوزه سرمایه‌گذاری

عملکرد طلائی صدر تامین در حوزه سرمایه‌گذاری

عملکرد طلائی صدر تامین در حوزه سرمایه‌گذاری

عملکرد طلائی صدر تامین در حوزه سرمایه‌گذاری

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده