به گزارش میمتالز، کاربران زیادی در صفحههای خود و در بحثهایی به این مساله میپردازند که تکلیف سازمان بورس، وزارت اقتصاد و سیاست اقتصادی دولت در قبال بازار سرمایه به چه سمتی میرود. افرادی درباره این مساله مینوشتند که ابراهیم رئیسی در دوره تبلیغات انتخابات ریاستجمهوری آنطور که انتظار میرفت و پیشبینی میشد به صورت مستقیم درباره بازار سرمایه صحبت نکرد.
البته در بحثهایی که در قسمت نظرات این نوشتهها پیش میآمد، کاربرانی بودند که معتقد بودند دیگر نامزدهای این دوره از انتخابات نیز صحبت چندانی درباره بازار سرمایه نکردند. مسالهای که این دسته از کاربران مطرح میکردند درباره پیشبینیهایشان در هفتههای پیش از شروع انتخابات ریاستجمهوری بود که گفته بودند بازار سرمایه و به طور خاص بورس و سهامداران یکی از موضوعات اصلی و جذاب سیزدهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری میشود. اما دیروز باز هم به موضوع اولین دیدار انتخاباتی رئیس دولت منتخب که با اعضای اتاق بازرگانی بود پرداخته شد. مسالهای که در روزهای گذشته و در همین ستون به آن پرداختیم.
در همین رابطه یکی از موضوعات اصلی که کاربران فعال در حوزه بورس و دیگر سهامداران خرد فعال در شبکه اجتماعی توییتر درباره آن مینوشتند بازنشر صحبتهای ابراهیم رئیسی درباره بورس بود که گفته بود، نرخگذاری و دامنه نوسان را نمیتوان دستوری اداره کرد، بلکه باید سازوکارهایی برای آن ایجاد کرد. یا یکی دیگر از صحبتهای رئیس جمهور منتخب که در شبکه اجتماعی توییتر و در خلال این بحثها بازنشر داده میشد، درباره تزریق ۲۰۰ میلیون دلاری به بازار سرمایه بود که رئیسی مطرح کرده بود آن را با جدیت پیگیری میکنند. این مسائل و صحبت درباره آن و گمانهزنیها از جمله موضوعاتی بود که دیروز در فضای توییتر مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده بود. اما با گذشت دو روز از اعلام نتایج انتخابات، فضای توییتر فارسی همچنان حول محور اخبار انتخابات و بحثهای پیرامون آن است. در چنین شرایطی هشتگ بورس نتوانسته است مثل گذشته مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و خیلی از کاربران درباره موضوعات دیگری مینویسند و بورسیها هم یا در این فضا قرار میگیرند یا سکوت پیشه کردهاند. دیروز هشتگهای مرتبط با انتخابات در اوج ترندهای شبکهاجتماعی توییتر بود که بیشترین آن تا ساعت ۱۵ ظهر دیروز با بیشتر از ۴۵ هزار نفر در صدر جدول هشتگهای ترند قرار داشت و بعد از آن هم دو هشتگ مرتبط با پیروزی ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاستجمهوری بود که بیش از ۱۲ هزار نفر از کاربران این شبکهاجتماعی با استفاده از آن مطالبی را در این شبکهاجتماعی منتشر میکردند. اما هشتگ بورس و بازار سرمایه جایی در ۱۵ هشتگ داغ فضای توییتر فارسی نداشت و مجموعه توییتهای منتشر شده با استفاده از هشتگ بورس به هزار نفر هم نمیرسید.
منبع: دنیای اقتصاد