تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۱
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۴۶۷۲۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

درخشش منطقه تفتان در صنعت ایران

درخشش منطقه تفتان در صنعت ایران
‌می‌متالز - دوشنبه یکم مردادماه ۱۴۰۳ کارخانه استحصال طلای تفتان واقع در استان سیستان و بلوچستان، رسما با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، آیین افتتاح کارخانه استحصال طلای تفتان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در مراسم برگزار شده در کارخانه استحصال طلای تفتان، «داوود شهرکی» معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان، «علی کرد» نماینده مردم شریف خاش و نصرت‌آباد و میرجاوه و کورین در مجلس شورای اسلامی، «علیرضا شهنوازان» فرماندار تفتان، «امیرحسین نادری» مدیرعامل صدرتامین، اعضای هیات مدیره صدرتامین، «محمدنبی نوری» مدیرعامل و اعضای هیات مدیره توسعه معادن پارس تامین و سایر مسوولین ارشد استان حضور داشتند.

این پروژه تا به امروز بزرگ‌ترین پروژه صنعت طلا در شرق کشور بوده است که اثرات بلندمدتی در سطح منطقه‌ای و ملی را برجای خواهد گذاشت.

احداثِ کارخانه استحصال طلای تفتان که با مهندسی و تجهیزات بومی و در مدت ۲۰ ماه احداث و تجهیز شده است در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و نخستین آتش‌باری خوراک کارخانه و پس از آن تست گرم بعد از نصب تجهیزات و سازه‌های صنعتی در زمستان ۱۴۰۲ صورت گرفت و نهایتا این پروژه در اسفندماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری رسید.

کارخانه استحصال طلای تفتان با ظرفیت اولیه تولید سالیانه ۴۲۳ کیلوگرم طلا در فاز اول و افزایش ظرفیت به ۱۰۲۰ کیلوگرم تولید سالیانه شمش طلا در فاز دوم و در افق ۱۴۰۴، احداث شده است.

تعداد بازدید : 2

احداث کارخانه استحصال طلای تفتان با سرمایه‌گذاری هلدینگ صدرتامین (تاصیکو) به عنوان راهبردی‌ترین هلدینگ تخصصی سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنیِ فلزی و غیرفلزی و از هلدینگ‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) است، با رویکرد ایفای نقشِ‌محوری در توسـعه و تحول معدنی و بهبود کیفیت زندگی مردم منطقه، سرمایه‌گذاری در پروژ‌ه احداث کارخانه استحصال طلای تفتان در اولویت قرار گرفت و توسط شرکت توسعه معادن پارس تامین، بازوی اجرایی هلدینگ اجرایی شد.

اشتغال حاصل از ورود این صنعت به منطقه، در استان سیستان و بلوچستان به طور کلی ۱۵۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم بوده است که در مراحل اولیه با اولویت شایسته‌گزینی و جذب نیروی بومی و به طریق آزمون استخدامی، مصاحبه تخصصی و در مرحله آخر برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی به صورت تئوری و عملی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است در مرحله بعدی طرح توسعه‌ی طلا در این استان طراحی کارخانه فرآوری و استحصال طلا با ظرفیت تولید ۵ تن شمش طلا می‌باشد که آغاز شده است و در افق ۱۴۰۶ به بهره‌برداری خواهد رسید و در مرحله دوم نیز با ظرفیت تولید ۵ تن شمش در سال در افق ۱۴۰۹ دنبال می‌شود.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده