تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۹۴۴۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تولید ۴ درصد از کنسانتره سنگ‌ آهن کشور در سنگان خواف

تولید ۴ درصد از کنسانتره سنگ‌ آهن کشور در سنگان خواف
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر خواف گفت: با توجه به تولید ۲ میلیون و ۵۹۵ تن، افزون بر ۴ درصد از کنسانتره سنگ آهن کشور در این معدن مستقر در سنگان خواف تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمود لندی خواف گفت: کارخانه سنگ‌شکن و خردایش سنگ سیمیدکو با تولید بیش از ۴ میلیون و ۳۹۶ هزار تن، رکورد تولید سالانه در این شرکت را که پیش از این ۴ میلیون و ۳۳۹ هزار تن بود، جا‌به‌جا کرد.

وی افزود: با بومی‌سازی بسیاری از قطعات مورد نیاز توسعه فراگیر سناباد، باعث شد تا ۴ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی شود.

مدیرعامل سیمیدکو ادامه داد: این معدن سنگ آهن بیش از ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار تن کنسانتره و بیش از یک میلیون و ۳۸۷ هزار تن گندله تولید کرده که به معنای عبور از ظرفیت اسمی تولید کنسانتره بوده است.

لندی خاطرنشان کرد: حمل روزانه محصول گندله جاده‌ای در فروردین ماه امسال، ۱۲ هزار و ۲۹ تن به ثبت رسیده که این رکورد با بهره‌گیری از ظرفیت بیش از ۴۰۰ دستگاه کامیون که به مقصد شرکت‌های بزرگ فولادی کشور حرکت می‌کردند.

وی گفت: در سال گذشته همچنین ۶۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کنسانتره سنگ‌ آهن در کشور تولید شده که با توجه به تولید بیش از ۲ میلیون و ۵۹۵ هزار تنی این محصول در سیمیدکو، این شرکت بیش از ۴ درصد از تولید کنسانتره سنگ‌ آهن در کشور سهم داشته است.

بارزترین ویژگی‌های این معادن سنگ آهن امکان فعالیت‌های معدن‌کاری در طول ۱۲ ماه سال، وجود ماده معدنی در سطح زمین، کاهش هزینه‌های استخراج و معدن‌کاری و وجود عناصر نادر خاکی است.

گفتنی است؛ مرکز شهرستان ۱۷۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده