تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۴۴
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۴۹۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

همتی یک مدیر کارآزموده و برگ برنده دولت پزشکیان در حوزه اقتصاد محسوب می‌شود

همتی یک مدیر کارآزموده و برگ برنده دولت پزشکیان در حوزه اقتصاد محسوب می‌شود
‌می‌متالز - عضو هیات رییسه اتاق ایران و قائم مقام شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: همتی یک مدیر کارآزموده است و می‌تواند نقش مهمی در بهبود سیاست‌های اقتصادی داشته باشد، بر این اساس، وی برگ بنده دولت پزشکیان در حوزه اقتصاد محسوب می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «کیوان کاشفی» با اشاره به معرفی «عبدالناصر همتی» به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: همتی دارای تحصیلات اقتصادی و متخصص و صاحب‌نظر در این حوزه است.

عضو هیات رییسه اتاق ایران افزود: دارای ایده‌های اقتصادی بوده و سابقه و تجربه مدیریت در عرصه اقتصاد کلان و بانک مرکزی را داشته است، بنابراین وی می‌تواند یک وزیر موفق باشد.

وی ادامه داد: وزارت اقتصاد به عنوان تراز اقتصاد کشور محسوب شده و سایر وزارت‌خانه و دستگاه‌های اقتصادی از عملکرد و سیاست‌های آن، تاثیر می‌پذیرند.

قائم مقام شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، گفت: از مهم‌ترین اولویت‌های اقتصادی کشور، لزوم اصلاح سیاست‌های ارزی است. این سیاست‌ها بر روند صادرات و واردات ما تاثیر گذاشته و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

کاشفی خاطر نشان کرد: باید به سمت معقول‌کردن و واقعی‌سازی نرخ ارز حرکت کرد تا فشار از روی بخش صادرات برداشته شود.

عضو هیات رییسه اتاق ایران ادامه داد: نکته دیگری که وزارت اقتصاد باید پیگیری کند بهبود محیط کسب‌وکار است و در این راستا باید جلوی قوانین خلق الساعه را گرفت.

عبدالناصر همتی در ۲۱ مردادماه از سوی رییس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

منبع: شادا

عناوین برگزیده