تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۳۴۳۱۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش سهم ایران در تجارت جهانی با راه‌اندازی اتاق گوهرسنگ فرودگاه امام خمینی (ره)

‌می‌متالز - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از راه اندازی اتاق گوهرسنگ فرودگاه امام خمینی (ره) با هدف تسهیل واردات و صادرات و همچنین افزایش سهم ایران در تجارت جهانی خبر داد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)؛ «محمدرضا موثقی‌نیا» امروز در جلسه برنامه ایجاد اتاق گوهر و فلزات گرانبها در فرودگاه امام خمینی (ره) که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و سازمان‌های ذ‌ی‌ربط برگزار شد، اعلام کرد: یکی از اقدامات موثر و کلیدی در حوزه گوهرسنگ؛ ایجاد اتاق‌های فرودگاهی است.

وی گفت: در این زمینه نخستین اتاق گوهرسنگ در فرودگاه امام خمینی (ره) ایجاد خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت افزایش سهم ایران در تجارت جهانی گوهرسنگ‌ها، افزود: ایجاد اتاق‌های گوهرسنگ علاوه بر تسهیل تجارت برای فعالان اقتصادی، زمینه رشد ارزش افزوده در این حوزه را به همراه خواهد داشت.

موثقی‌نیا اظهار داشت: در راستای کارکرد اثربخش، این اتاق‌ها دارای فرآیند‌هایی تعریف شده است تا مسیر فعالیت فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی از طریق این اتاق هموار باشد و تاجران مطابق با فرآیند‌ها پیش بروند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این برنامه‌ریزی نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط است، عنوان کرد: اجرای برنامه ایجاد اتاق‌های گوهرسنگ فرودگاهی با همکاری سازمان‌های مربوطه، حمایت از تولید داخل و افزایش سهم صادرات ایران را به همراه خواهد داشت.

موثقی‌نیا اظهار داشت: در گام نخست فعالیت این اتاق می‌توان بر امر صادرات گوهرسنگ‌ها متمرکز شد تا موانع آن برطرف شود و در گام بعدی نیز، واردات مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با تجهیز اتاق گوهرسنگ فرودگاه امام خمینی (ره)، فرآیند فعالیت آن به عموم فعالان اقتصادی اعلام و در پایگاه‌های اطلاع رسانی سازمان‌های ذی‌ربط بارگذاری می‌شود.

در ادامه این جلسه «سعید چلندری» مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) طی سخنانی از آمادگی این مجموعه برای آغاز به کار اتاق گوهرسنگ این فرودگاه خبر داد و گفت: اتاق گوهرسنگ در فرودگاه جانمایی شده و شرایط برای رصد و پایش این اتاق توسط سازمان‌های نظارتی مهیا است.

وی افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه دارد که برخی همچون اتاق گوهرسنگ آماده بهره‌برداری است.

در این نشست مجری طرح صنعت گوهرسنگ، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و اتاق اصناف ایران حضور داشتند و نظرات خود را در اجرای هرچه بهتر برنامه تشکیل اتاق گوهرسنگ اعلام کردند.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده