تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۴۳۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

زنگ خطر صعود بدهی آمریکا به صدا درآمد

‌می‌متالز - آژانس رتبه‌بندی فیچ اعلام کرد که هیچ یک از نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا از اصلاحات حقوقی معنی‌دار حمایت نکرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اعلام موسسه رتبه‌بندی فیچ، صرف‌ نظر از اینکه کدام نامزد پیروز شود، کسری‌های اولیه و هزینه‌های بهره بالاتر، بار بدهی ایالات‌ متحده را پس از انتخابات ماه نوامبر افزایش می‌دهد.

این آژانس رتبه‌بندی در بیانیه‌ای اعلام کرد احتمالا دولت به پیچیده‌تر کردن شکل‌گیری سیاست‌ها ادامه می‌دهد و معتقدیم در حال حاضر، تمایل سیاسی کمی برای مقابله با چالش‌های مهم مالی وجود دارد. روند پویایی بدهی و حکمرانی دولت به شکل‌دهی مسیر رتبه‌بندی دولتی ایالات‌ متحده ادامه خواهد داد.

فیچ گفت که انتظار می‌رود در اوایل کار دولت بعدی، مسائل مالی مورد توجه قرار گیرد، اما اعتبارات سال مالی ۲۰۲۵ احتمالا تا اوایل سال آینده حل نشده باقی خواهد ماند و تعلیق سقف بدهی در پایان سال خاتمه خواهد یافت.

در این بیانیه آمده است، تاریخ نشان می‌دهد فشار‌هایی برای تمدید کاهش مالیات بدون توجه به اینکه چه کسی در انتخابات پیروز می‌شود، وجود خواهد داشت. حتی با وجود اینکه بودجه‌های تامین اجتماعی و مدیکر که انتظار می‌رود به ترتیب تا سال‌های ۲۰۳۳ و ۲۰۳۶ به پایان برسند، هیچ یک از نامزد‌های ریاست‌ جمهوری از اصلاحات حقوقی معنی‌داری حمایت نکرده‌اند.

به گزارش بیزنس، فیچ اعلام کرد که انتظار دارد رشد تولید ناخالص داخلی اسمی میان‌مدت آمریکا نزدیک به ۳.۷ درصد باشد، اما کسری بودجه بالا به این معنی است که این امر باعث تثبیت بدهی عمومی دولت نمی‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده