تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۱۹۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفت‌وگوی کیوان جعفری‌طهرانی و معاون رئیس انجمن آهن و فولاد چین (CISA) مطرح شد:

چین صادرات فولاد را کاهش خواهد داد/ استاندارد‌های جدید ساخت‌وساز تعیین‌شده توسط دولت پکن قیمت‌ها را تثبیت خواهد کرد

چین صادرات فولاد را کاهش خواهد داد/ استاندارد‌های جدید ساخت‌وساز تعیین‌شده توسط دولت پکن قیمت‌ها را تثبیت خواهد کرد
‌می‌متالز - در مصاحبه‌ای با کیوان جعفری‌طهرانی، تحلیل‌گر ارشد بازار‌های بین‌المللی فولاد و سنگ‌ آهن، «سو چانگ یانگ» اظهار داشت که مؤسسه کنترل آلودگی چین اعلام کرده است که تاکنون تولیدکنندگان فولاد چین تا ۶۰۰ میلیون تن ظرفیت برای کنترل آلودگی اقدامات انجام داده‌اند، اما هزینه‌های سربار آنقدر بالاست که سودشان به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز به نقل از استیل پرایس، در مصاحبه‌ای با کیوان جعفری‌طهرانی، تحلیل‌گر ارشد بازار‌های بین‌المللی فولاد و سنگ‌ آهن، «سو چانگ یانگ» اظهار داشت که مؤسسه کنترل آلودگی چین اعلام کرده است که تاکنون تولیدکنندگان فولاد چین تا ۶۰۰ میلیون تن ظرفیت برای کنترل آلودگی اقدامات انجام داده‌اند، اما هزینه‌های سربار آنقدر بالاست که سودشان به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

او اضافه کرد که دولت‌های محلی در چین ممکن است به صورت فردی از صنایع فولاد خود حمایت کنند، اما دولت چین و انجمن آهن و فولاد چین هیچ سیاستی برای گسترش صادرات فولاد به کشور‌های خاص نداشته‌اند.

سو چانگ یانگ ادامه داد: “صادرات فولاد چین در سال گذشته از ۹۰ میلیون تن فراتر رفت، اما طبق تصمیمات جدید، ما صادرات محصولات را تا پایان سال کاهش خواهیم داد، زیرا معتقدیم افزایش صادرات به قیمت‌ها آسیب خواهد زد. بنابراین، تمرکز بیشتری بر افزایش مصرف داخلی داریم.”

او خاطرنشان کرد که اگرچه در ۹ ماه اول سال جاری به این هدف دست نیافتیم، قصد داریم در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۴ محدودیت‌ها را تشدید کرده و نسبت به سال گذشته صادرات را کاهش دهیم، زیرا معتقدیم ادامه این روند باعث ضرر خواهد شد و کشور‌هایی که فولاد‌های خاص تولید می‌کنند سود خواهند برد.

معاون رئیس انجمن آهن و فولاد چین اضافه کرد: “بر اساس آمار، در ماه ژوئیه سال گذشته، کل صنعت فولاد چین که ۹۰ درصد اعضای آن عضو CISA هستند، تنها ۸۰۰ میلیون یوان (معادل ۱۱۰ میلیون دلار) سود داشتند؛ عملاً سود نکردند و تنها شرکت‌های بزرگ مثل بائواستیل که هزینه تولید کمتری دارند، سود کسب کردند.”

سو چانگ یانگ ادامه داد: “در دو ماه آخر سال گذشته، کارخانه‌های فولاد چین تولید خود را کاهش دادند، اما امسال دستور به کاهش سریع تولید داده شد که منجر به کاهش تقاضای سنگ‌ آهن خواهد شد. بنابراین، از ۱ ژانویه سال گذشته، دستور کاهش تولید برای همه تولیدکنندگان فولاد داده شد، اما بسیاری از آنها از این دستور پیروی نکردند. با این حال، بر اساس دستور جدید صادر شده، آنها باید تولید خود را در سه ماهه آخر امسال (اکتبر، نوامبر و دسامبر) کاهش دهند.”

او معتقد است: “قیمت‌ها در این بخش به نرخ بهره ایالات متحده مرتبط هستند و هرچه فدرال رزرو نرخ‌ها را بیشتر افزایش دهد، قیمت‌ها پایین‌تر خواهند رفت. این موضوع مستقیماً تحت تأثیر انتخابات آمریکا است.”

معاون رئیس انجمن آهن و فولاد چین اظهار داشت: “برای اولین بار در ۲۳ ماه گذشته، قیمت سنگ‌ آهن کاهش یافته و به زیر ۹۰ دلار (به طور خاص ۸۹ دلار و ۹۵ سنت) در هر تن رسیده است.”

او همچنین در پاسخ به قانون جدید چین که از ۲۵ سپتامبر اجرایی شده و استاندارد‌های جدید ساخت‌وساز را معرفی می‌کند، گفت: “پس از اجرای این قانون، قیمت‌ها متعادل‌تر خواهند شد و حتی قیمت سنگ‌ آهن تا پایان سپتامبر تثبیت خواهد شد، زیرا دلیلی برای افزایش آن نمی‌بینیم و ممکن است حتی پس از تعطیلات سال نو چینی کاهش یابد.”

او معتقد است: “انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر چین تأثیری نخواهد گذاشت، زیرا فرقی نمی‌کند ترامپ یا خانم هریس انتخاب شوند؛ هیچ‌کدام از آنها از چین حمایت نخواهند کرد.”

یازدهمین کنفرانس سالیانه استیل‌ پرایس با موضوع “فولاد، صادرات و توسعه پایدار” در تاریخ ۲۴ مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

کنفرانس سالیانه استیل‌ پرایس یازدهم در روز سه‌شنبه، ۱۵ اکتبر در تهران برگزار خواهد شد.

منبع: چیلان

عناوین برگزیده