تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۳
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۴۱۵۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست حقوقی‌های هلدینگ صدرتامین

‌می‌متالز - اولین جلسه هم‌اندیشی مدیران حقوقی شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل هلدینگ صدرتامین، رئیس مرکز حقوقی و امور قرارداد‌های شستا، مدیران امور حقوقی و قرارداد‌های شستا، تاصیکو و شرکت‌های تابعه صدرتامین برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین صحبت‌الله رحمانی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هلدینگ صدرتامین همانند نامش در صدر است، از آقای نادری به خاطر اداره‌ی چنین مجموعه‌ی منسجم، متحد و پای‌کار تشکر می‌کنم، موفقیت‌های این شرکت که از هلدینگ‌های بالنده است حاصل زحمات تمام مجموعه است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر جایگاه و شأن حقوقی‌ها افزود: مسوولیت سنگینی بر عهده حقوقی‌هاست چرا که شما پذیرفته‌اید از بیت‌المال و سرمایه مردم دفاع کنید، این شغل نوعی جهاد است، نوعی ایثار و از خود گذشتگی است و شما حافظ و حامی و نگهبان بیت‌المال و سرمایه‌ی مردم هستید.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین رحمانی در توصیه به مسوولینی که در راس کار هستند تشریح کرد: باید به کسانی که امور حقوقی را در دست دارند اهمیت داد و لازم است که جایگاه و شأن و پست و موقعیت‌شان حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در جنگ نابرابر اقتصادی هستیم افزود: همه امروز در میدان جنگ هستیم و در این جنگ نابرابر اقتصادی می‌بایست همه با هم برای عزت و سربلندی مملکت و مردمی که چشم امیدشان به شماست تلاش کنید.

امیرحسین نادری مدیرعامل هلدینگ صدرتامین در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد و مقایسه بازدهی هلدینگ در قیاس با سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری پرداخت و از این موضوع که شرکت زیان‌ده در میان شرکت‌های تابعه هلدینگ وجود ندارد اظهار خشنودی کرد.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین ضمن تشکر از عملکرد مدیران امور حقوقی مجموعه افزود: پرونده‌های حقوقی مجموعه صدرتامین با تدبیر مدیران حقوقی به نتایج مثبت رسیده‌اند و کلیه امور قرارداد‌ها با کنترل مجموعه حقوقی و تطبیق آنها با قوانین صورت می‌گیرد.

نادری تشریح کرد: در تمامی شرکت‌های زیرمجموعه جایگاه حقوقی را مستقل، با عزت و با قدرت تعریف کرده‌ایم و همواره بر این موضوع تاکید داریم که توجه و ارج نهادن به این جایگاه در شرکت‌ها موفقیت در حوزه پیشگیری از مشکلات و موفقیت در احقاق حقوق سهامدار را به دنبال خواهد داشت لذا باید حرف مدیران حقوقی در شرکت‌ها نافذ و تاثیرگذار باشد.

محمدعلی ابراهیمی مدیر امور حقوقی هلدینگ صدرتامین با اشاره به اهمیت نقش واحد‌های حقوقی در تامین منافع و دفاع از حقوق شرکت‌ها یادآور شد که واحد‌های مزبور بایستی به عنوان امین مدیران شرکت ضمن تسلط بر قوانین و مقررات جاری و حاکم در کشور، مشاوره‌های لازم و راهگشا را به مدیران جهت اتخاذ تصمیمات متقن و درست ارائه نمایند و همچنین نسبت به بررسی و تدوین آئین‌نامه‌های مورد نیاز شرکت متبوع و اظهار نظر در خصوص قراردادها، مشارکت موثری داشته باشند.

ابراهیمی در ادامه گزارشی از روند پرونده‌های مطروحه ارائه نمود.

در پایان جلسه از مدیران امور حقوقی نمونه در شرکت‌های تابعه هلدینگ صدرتامین تقدیر شد.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده