تاریخ: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۱۷
کد خبر: ۳۴۱۷۰۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امیرحسین نادری در جلسه معارفه عضو جدید هیات مدیره خاک چینی ایران مطرح کرد:

باید در حوزه کانی‌های گران‌بها حرکت رو به رشد داشته باشیم

‌می‌متالز - امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین در جلسه معارفه عضو جدید هیات مدیره شرکت خاک‌ چینی ایران با اشاره به سهم ۲۰ درصدی خاک‌ چینی ایران در سود هلدینگ گفت: شرکت خاک‌ چینی ایران برای هلدینگ صدرتامین از جمله شرکت‌های با اهمیت است.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، وی افزود: در حوزه صادرات غیرنفتی در کشور ما یکی از مباحث مورد توجه موضوع کائولن است که بعد از جنگ اوکراین اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

مدیرعامل هلدینگ صدرتامین اظهار داشت: افتخار داریم که شرکت‌های تابعه هلدینگ در مناطقی مانند طبس، تفتان، مرند و شیراز نقش محوری دارند و مجموعه خاک‌ چینی از طرفی بزرگ‌ترین صنعت در شهرستان مرند است و از سوی دیگر یکی از صنایع بزرگ در آذربایجان است که نقش محوری را در آن منطقه دارد.

نادری به ماحصل معدنکاری‌های انجام شده در منطقه مرند که کشف معادن طلا و مس را به همراه داشته است اشاره کرد و بیان داشت: ما قوی‌ترین تیم معدن‌کاری را در شرکت خاک‌ چینی داریم و این قابلیت در این شرکت وجود دارد که در سایر موضوعات نیز وارد شود، از سوی دیگر حوزه فلدسپات و کائولن اهمیت بالایی دارد و لازم است برای در اختیار داشتن سهم ۷۰ درصدی کشور در این حوزه حضور موثرتری در مناطقی که معادن ارزشمند دارد داشته باشیم.

نایب رئیس هایت مدیره هلدینگ صدرتامین با تشکر از تلاش مجموعه خاک‌ چینی افزود: این شرکت به لحاظ بازدهی، سودآوری و ارزش بازار شرکت خوبی است و باید در حوزه کانی‌های گران‌بها نیز حرکت رو به رشد داشته باشد.

وی ایجاد تغییر برای اصلاح و بهبود وضعیت را امری ناگزیر دانست و گفت: کائولن نقش مهمی در زنجیره کاشی و سرامیک در کشور دارد و امیدوارم با تغییرات جدید بتوانیم شرکت خاک‌ چینی ایران را در جایگاه خود به عنوان یک شرکت استراتژیک کما فی‌السابق در مدار ترقی حرکت دهیم.

در حاشیه این جلسه مدیرعامل هلدینگ صدرتامین به برنامه‌های هلدینگ در ایجاد شرکت سهامی طلای ایران با محوریت مجموعه تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: امیدوارم با ایجاد شرکت سهامی طلا از طریق یکی شدن این شرکت‌ها، یک حرکت متمرکز در کشور داشته باشیم و بتوانیم در حوزه طلا یک اقدام ویژه انجام دهیم.

وی افزود: معتقدیم شرکت‌های سهامی عام بهترین بستر برای مردمی‌سازی اقتصاد و توزیع ثروت میان مردم هستند و تلاش می‌کنیم در مسیرمان با توسعه شرکت‌های سهامی عام معدنی این ظرفیت مغفول‌مانده در کشورمان را بالفعل کرده و با اولویت مردم مناطق در اختیار مردم شریف کشورمان قرار دهیم.

نادری از حوزه‌های طلا، زغال‌ سنگ و املاح معدنی به عنوان اهداف با اهمیت هلدینگ یاد کرد و به افزایش درصد سهام صدرتامین در شرکت ملی مس نیز اشاره نمود.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد