تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۳۶
کد خبر: ۳۴۱۷۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مجمع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق‌العاده شاملا برگزار شد

تقسیم سود دو هزار ریالی به ازای هر سهم

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی املاح ایران برای رسیدگی به صورت‌های مالی و عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، با حضور ۸/۷۹ درصد از سهام‌داران حقیقی، نمایندگان سهام‌داران حقوقی، حسابرس مستقل و بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت، روز سی‌و‌یکم اردیبهشت‌ماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش تهران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ضمن تصویب صورت‌های مالی تقسیم سود دو هزار ریالی به ازای هر سهم و همچنین مفاد اساسنامه شرکت به منظور تغییر موضوع فعالیت شرکت اصلاح و به تصویب رسید.

محمدرضا درخشنده نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین به عنوان رئیس، حسین سعیدی و محسن بهزادی به عنوان ناظر و محمدمهدی بوربور مدیرعامل شرکت به عنوان دبیر هیات رئیسه، مجمع عمومی را تشکیل دادند.

در ابتدا مدیرعامل معدنی املاح ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جانسوز ریاست محترم جمهور و هیات همراه، گزارش فعالیت هیات مدیره و خلاصه‌ای از عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۲ را ارائه و از درآمد قریب به ۱۳ هزار میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۲ با رشد ۵۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خطوط تولید محصولات با بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های تولید و افزایش بهره‌وری و راندمان در حال فعالیت است، در سال گذشته تولید محصول تقریبا به ۳۱۸ هزار تن رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۶ درصد افزایش داشته است.

بوربور با اشاره به افزایش مقاصد صادراتی شرکت گفت: صادرات شرکت با رشد ۱۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل بیش از ۱۷۰۳ میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: سود عملیاتی شرکت با رشد ۷۲ درصدی بیش از ۶۷۹۰ میلیارد ریال و سود خالص شرکت نیز به مبلغ ۶۰۲۷ میلیارد ریال رسیده است.

مدیرعامل معدنی املاح ایران در اظهارات خود از روند پیشرفت پروژه‌های توسعه‌ای خبر داد و گفت: پروژه تولید سولفات پتاسیم، در سال گذشته هم‌زمان با دهه مبارک فجر، طی مراسمی با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، با هدف اشتغال‌زایی در سطح منطقه، افزایش ضریب امنیت غذایی با تامین پایدار کود کشاورزی و خودکفایی کشور در تامین کود سولفات پتاسیم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بوربور اظهار داشت: افتتاح و بهره‌وری از پروژه سولفات پتاسیم و افزوده شدن محصول جدید کود کشاورزی به سبد محصولات شرکت، ثبت رکورد جدید در تولید محصول نمک نسبت به تمامی ادوار فعالیت شرکت از بدو شروع، ثبت رکورد بی‌سابقه تولید ۱۸۷،۵۹۶ تن محصول سولفات سدیم و شکست رکورد تولید ۶ سال گذشته این محصول، ثبت محدوده اکتشافی املاح تبخیری (شورابه) در استان سمنان و شروع فعالیت‌های اکتشافی در آن، اخذ معادن جدید نمک و ید و همچنین کسب رتبه برتر در رتبه‌بندی شرکت‌ها (IMI)، از جمله دستاورد‌های شرکت در سال ۱۴۰۲ بوده است.

در این مجمع عمومی پس از استماع گزارش هیات مدیره و اظهار نظر بازرس قانونی، صورتـــهای مالـــی به شــــرح پیشنـــهادی هیات مدیره تصویب شد.

همچنین موسسه حسابرسی کاربرد تحقیق به عنوان حسابرس و بازرس قانونی اصلی، موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان حسابرس و بازرس علی البدل و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت در سال مالی جاری انتخاب شدند.

شرکت معدنی املاح ایران در سال ۱۳۶۳ با هدف اکتشاف، استخراج و فرآوری املاح مختلف معدنی تبخیری تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۷۵ در سازمان بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته و به شرکت سهامی عام تبدیل شد و هم اکنون با دو مجتمع تولیدی، بزرگ‌ترین تولیدکننده سولفات سدیم و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نمک تصفیه شده و سولفات پتاسیم در ایران است.

تقسیم سود دو هزار ریالی به ازای هر سهم

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد