تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۴۶۴۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار نهاوند عنوان کرد:

خلف وعده کارخانه دولومیت نهاوند در اشتغال‌زایی

خلف وعده کارخانه دولومیت نهاوند در اشتغال‌زایی
‌می‌متالز - فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه کارخانه دولومیت نهاوند به وعده خود در ایجاد اشتغال عمل نکرده است، گفت: فعالیت کارخانه دولومیت نهاوند برای جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد اشتغال در شهرستان بسیار مهم و ضروری است.

به گزارش می‌متالز، ضرغام احمدوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند دارای معادن غنی دولومیت، سیلیس و سنگ آهک است که کارخانه فرآوری دولومیت با سرمایه‌گذاری شستا بنیان‌گذاری شد و سال ۱۴۰۱ توسط وزیر کار و رفاه اجتماعی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه دولومیت نهاوند یکی از معادن غنی و خوب شهرستان برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار است، تصریح کرد: کارخانه دولومیت نهاوند در راستای توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شد و همکاری لازم نیز از سوی شهرستان برای انجام آن به عمل آمد.

احمدوند افزود: با توجه به هدف اولیه کارخانه که محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال عنوان شد، از سوی مسوولین شهرستان همکاری لازم با مدیران مربوطه به عمل آمد و هفت هکتار زمین رایگان از سوی منابع طبیعی به شرکت واگذار و امتیازات زیر بنایی آن نیز تامین شد.

فرماندار نهاوند ادامه داد: در قبال اقدامات شهرستان مدیران شرکت تعهد به عدم تعطیلی یا عدم واگذاری آن به شخص حقیقی یا حقوقی دادند که در حال حاضر برخلاف تعهد داده شده این کارخانه در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

وی به دیگر تعهدات کارخانه اشاره کرد و گفت: مدیرعامل و هیأت مدیره شرکت دولومیت نهاوند تعهد دادند در سه فاز به تعهدات خود عمل کرده و در فاز اول فرآوری دولومیت کلسینه داشته باشند که در این زمینه به وعده خود عمل کرده‌اند و همچنین مقرر شد در فاز دوم محصول نهایی تولید شود که در این زمینه تعهد لازم عملی نشده است.

احمدوند با اشاره به بهانه مدیران شرکت برای تعطیلی کارخانه دولومیت نهاوند، اضافه کرد: بهانه مدیرعامل شرکت برای تعطیلی عدم صرفه اقتصادی به‌دلیل دوری معدن از محل کارخانه است در حالی‌که یک معدن جنب کارخانه به فاصله کمتر از ۱۰۰ متر در حال واگذاری به آنهاست؛ ضمن اینکه در حال حاضر فعالیت کارخانه برای آنها صرفه اقتصادی نیز دارد.

فرماندار نهاوند یادآور شد: در ابتدای احداث کارخانه قرار بود شرکت زمینه اشتغال‌زایی برای بیش از ۳۰۰ نفر را فراهم کند، اما نه تنها این کار عملی نشد بلکه تعداد کارگران فعلی که حدود ۵۰ نفر هستند نیز در آستانه بیکاری قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون جلساتی برای بررسی مشکلات این کارخانه برگزار شده و اخیرا نیز جلسه بررسی مشکلات واحد فرآوری دولومیت نهاوند که با حضور مسوولان شهرستان و استان و مسوولان این کارخانه در تهران برگزار شد، تاکید کرد: با همراهی نماینده و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در شهرستان و استان آمادگی لازم برای تسهیل شرایط و رفع موانع موجود این کارخانه را داریم که امیدوارم با رفع مشکلات بتوانیم زمینه فعالیت مجدد این کارخانه فراهم شود.

احمدوند، اشتغال و سرمایه‌گذاری را از اولویت‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی و رفع موانع موجود می‌توان رونق تولید، ایجاد اشتغال و توسعه شهرستان را فراهم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده