تاریخ: ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۵۵
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۳۴۲۷۰۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد؛

تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف به منظور بهبود کارایی با ارزیابی عملکرد به صورت فصلی/ تحقیق و پژوهش باید مساله‌محور باشد

تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف به منظور بهبود کارایی با ارزیابی عملکرد به صورت فصلی/ تحقیق و پژوهش باید مساله‌محور باشد
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با هدف بهبود کارایی، ارزیابی عملکرد بخش‌های گوناگون در مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران به صورت فصلی انجام گیرد تا با استفاده از نتایج حاصل شده، نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، دکتر «حسین مدرس خیابانی» در نشستی با مدیران حوزه معاونت طرح و برنامه‌ریزی راهبردی شرکت ملی صنایع مس ایران، از برنامه تولید سالانه یک میلیون تن کاتد به عنوان یک اولویت اساسی یاد کرد و افزود: برای تحقق این مهم، باید ضمن تدوین برنامه عملیاتی، نقش هر یک از بخش‌ها تعریف شده و برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه‌های آب و برق، استخراج معدن و تامین ماشین‌آلات، برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد.

وی بهبود کیفیت فرآیند‌ها را یکی از نتایج ارزشمند ارزیابی عملکرد برشمرد و ادامه داد: ارزیابی عملکرد بخش‌های گوناگون در مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران به صورت فصلی انجام گیرد تا با استفاده از نتایج حاصل شده، نقاط قوت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: موضوع بومی‌سازی و ساخت داخل قطعات و تجهیزات وارداتی در صنایع مختلف به ویژه صنعت مس موضوع بسیار مهمی است و همان طور که رهبر معظم انقلاب در فرمایشات‌شان همواره تاکید داشته‌اند، نیاز اساسی امروز کشورمان محسوب می‌شود.

وی افزود: به منظور کاهش ارزبری و وابستگی به واردات در صنعت مس، موضوع ساخت داخل قطعات و تجهیزات مورد نیاز به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته و برای دستیابی به این مهم، به صورت مستمر گزارشات مربوط به روند ساخت داخل در مجتمع‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه تحقیق و توسعه، نوآوری و پژوهش باید مساله‌محور و در جهت رشد تولید و تکمیل پروژه‎‌های توسعه‌ای باشد، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم پژوهش و تحقیق جنبه کاربردی داشته باشد، باید ابتدا نسبت به شناسایی مساله اقدام و سپس برای رفع آن تحقیق و بررسی انجام گیرد.

منبع: مس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده